Bra handskar?
Bor på västkusten med mycket slask och regn på vintern. Reimatec+ har varit outstanding tycker jag. Har också provat många olika med tre barn.
Bor på västkusten med mycket slask och regn på vintern. Reimatec+ har varit outstanding tycker jag. Har också provat många olika med tre barn.
Jag tycker också det är helsvårt med just handskar. Kan förundras över att det går göra så bra overaller, men omöjligen bra handskar.
Reima tec+ - inte vattentäta ett dugg. Dyra, håller endast en vinter och blir blöta. Däremot är det nog den varmaste vanten so far.
Hestra blev aldrig så populära här hemma. Inte vattentäta, och så gick ullinnerfodret sönder på bara ett par månader. Blev dyrt i längden att byta foder minst en gång/vinter.
I jul fick barnen Isbjörns vattentäta vinterhandske. Dyr som stryk, så jag hade höga förväntningar. Och till dess försvar ska jag medge att de ÄR vattentäta (åtminstone de 5 gånger vi har använt dem). Men i samma stund som de blir blöta utanpå så blir de också iskalla. Jag vet inte om det vattentäta lagret sitter för långt in i vanten eller vad det beror på?
Min teori är att de som hittar handskar som funkar har barn som inte fryser om händerna?