• Tuss 1

Bra handskar?

Undrar om någon vet av bra handskar som inte blir blöta direkt? Har nu testat hestra fjellvott jr och måste säga att jag är väldigt besviken. Både på handsken och hestra. Handsken blir blöt på engång även när det är torrsnö och kallt. Dessa handskar är rätt dyra.

Vi är ute extremt mycket och behöver bra kläder.

Har testat Reima, didriksson och som sagt hestra.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Bra handskar?
  • sportpappa

Om du vill ha handskar och vantar som tål vatten så välj antingen de i galon eller de med något typ av vattentätt membran (typiskt goretex). Då har du garanterat vattentätt.

Handskar som inte är vattentäta som Hestra fjellvott jr är till för väder med flera minusgrader eller om det är torrt ute.

• Tuss 1

Tack för svar. Bor i Norrbotten så vi har många minus och torrsnö. Men de blir blöta ändå. Tips på några bra?

• LillaLoppi

Galonvantar med fleecevantar inuti.

• fluu

Testade ticket to heaven i år och de har varit riktigt bra!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tuss 1

Galon har vi mer i april -maj här uppe. Blir alldeles för kalla även om man har något under. Idag var det -22.

Ok ska kolla upp ticket to heaven. Hade deras åkpåse, den var bra.

Någon som vet hur Isbjörns handskar är?

• lördagsgodis

Vi bor i västernorrland och tycker att kappahls tummvantar varit bra och sen Lindbergs är lite dyrare men har riktigt bra grejor:)

• Flickan och kråkan

Bor på västkusten med mycket slask och regn på vintern. Reimatec+ har varit outstanding tycker jag. Har också provat många olika med tre barn.

• LillaLoppi
    Flickan och kråkan skrev 2016-02-29 22:24:22 följande:

Bor på västkusten med mycket slask och regn på vintern. Reimatec+ har varit outstanding tycker jag. Har också provat många olika med tre barn.

Ja, Reimatec när det gäller ALLT!
    Har samtliga vinterkläder från Reima. Har testat Didriksson, Isbjörn, PoP, you name it - men Reima är överlägset bäst!
  • Margaux

Just Hestra fjellvott är en all time favorite här hemma. Min son älskar dem! Och har aldrig blivit blöt eller kall. Vi bor i Oslo och de tål slask. Säker på att era är hela?
    Vi har även handskar från Reima och pop men just fjellvotten är den mest populära.

• Maddi
    Tuss 1 skrev 2016-02-29 21:51:20 följande:

Galon har vi mer i april -maj här uppe. Blir alldeles för kalla även om man har något under. Idag var det -22.

Ok ska kolla upp ticket to heaven. Hade deras åkpåse, den var bra.

Någon som vet hur Isbjörns handskar är?

Jag testade isbjörn i år men dom har ju inte badat i vatten med vantarna men dom håller sig torr innuti för de vatten som kommit på dom. Men då sköter jag om dom också, dvs impregnerat kläderna en gång i veckan.
Svar på tråden Bra handskar?