Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

När tycker du att man är vuxen?

Anonym (Ma) skrev 2016-02-28 13:40:21 följande:

Ah, hade inte sett att det fanns en tråd redan.

Jag är 23 år och känner mig inte ett dugg mer vuxen än jag gjorde när jag var 17. Undrar när känslan kommer infinna sig, eller smyga sig på mig...

Vuxen är enligt mig snarare en sinnesstämning, jag är 33, flyttade hemifrån som 15-åring och har klarat mig själv sen dess. Jag har vuxen under några år runt 25 då jag hakade på sånt där alla andra gör, köpte dyraste bostaden jag hade råd med, var tvungen att jobba halvt ihjäl mig, umgicks med likasinnade och skulle skaffa barn och allt sånt. Idag har jag insett att jag inte alls vill leva så och är lika barnslig som när jag var 17 igen. Skolade om mig och jobbar idag med djur, bor billigt i ett litet hus i skogen, reser och njuter. Ser vänner som kämpar järnet för att skaffa sig allt det där jag inte längre behöver, pengar, status m.m. Som lämnar småsjuka barn på dagis för att omkostnader måste täckas, som vantrivs på sina arbeten och som har tid att umgås enbart under semestern. De är i mina ögon vuxna, inte en känsla jag avundas dem.
Svar på tråden När tycker du att man är vuxen?