• Anonym (@)

Hur mkt ska barnen få bestämma

När barnen är så pass stora skulle jag lyssna på barnen , uppenbart tycker ju barnet att det är jobbigt hos pappa o vem vill att ens barn ska må så ?

• Anonym (@)
    Anonym (Lis) skrev 2016-02-25 07:29:56 följande:

Vid 9 år tycker jag faktiskt inte man är tillräckligt stor att bestämma själv, en annan sak när man är 12. Och det är väl det som ni fått höra när du nämner att ni fått rådet att hon inte skall välja själv. Så det minsta umgänget ni bör ha är varannan helg, risken är annars stor att relationen till pappan kommer dö ut och det är något hon kommer att ångra senare i livet. Kanske varannan helg och någon dag mitt i veckan om hon mår dåligt av varannan vecka? kanske även någon samtalskontakt för henne för att ta reda på det dåliga måendet så hon kan prata med någon utomstående. 

Förr var rekommendationen att barn över 12 år fick välja själv men detta togs bort just för att att man ska gå efter barnets mående o göra det bästa för barnet oavsett ålder .
    Att tvinga ett barn att vara hos en förälder när dom inte vill är inte ok .
  • Anonym (@)
    Anonym (Lis) skrev 2016-02-25 08:41:37 följande:
    Jo fast 9 år är man inte speciellt stor. Stor sannolikhet att hon kommer tycka att det var tråkigt att föräldrarna inte bestämde mer och att de la för stor vikt vad hon som 9 åring sa när relationen till pappa sen inte är speciellt bra. 
    Är det bättre att barnet mår dåligt vilket det uppenbart gör av att bara hos pappan vv ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Lis) skrev 2016-02-25 09:03:10 följande:
    Men man måste väl ta reda på orsaken varför barnet mår dåligt hos sin pappa? Nej då är det bättre att helt sluta bo hos sin pappa istället, suck!
    Dom vet orsaken o den är svår att lösa
  • Anonym (@)
    Anonym (Lis) skrev 2016-02-25 16:14:25 följande:
    Jaså så för att den är svår att lösa så skiter man i det? Det är väl bättre att ta hjälp utifrån istället. Att flickan får prata med någon utomstående som kan hjälpa henne och även hennes pappa och dom tillsammans.
    Ja självklart , sa bara att just detta är svårt att läsa o att prata med nån kanske inte hjälper ändå o dom kan ju inte gärna sälja jobbiga barnen
Svar på tråden Hur mkt ska barnen få bestämma