Hur mkt ska barnen få bestämma
Har två barn 9 och 12 år.. Dom har bott vv i 3 år nu... Men nu vill yngsta bo heltid hos mig pga olika saker (bla mkt barn och stoj och stim hos pappan)
Jag tycker hon ska bo vv, pappan vill att hon ska bo vv, men själv vill hon som sagt inte göra det just nu.
Har pratat med ett sk familejteam som inte alls tycker att barnen ska få bestämma sådan saker... Men både jag och pappan känner oss kluven.. Hon har nu vägrat åka till pappa utan bott hos mig i 4 veckor... Och visst hon kanske behöver en knuff för att komma över tröskeln och vara hos pappa igen.. När hon väl är där kanske det går bra... Men tänk om det inte går bra och hon mår dåligt igen... Hon har haft mkt ont i magen och problem med sömnen ett tag...
Pappan saknar såklart henne men vill ju ändå inte att hon ska vara där om hon är ledsen över att vara där...
Så svårt men nu har vi i alla fall bestämt att han kommer och hämtar henne efter skolan på fredag så får hon vara där i helgen i alla fall..
Men hur mycket tycker nu att man ska lyssna på barnen i sådana här fall...
Jag är ju mer inne på att man ska lyssna på barnen men vet ju att hon tycker om sin pappa och tycker att hon ska bo där också...