Inlägg från: Anonym (Obegripligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Obegripligt)

Han kan inte hantera min sexuella historia

Notetur Nomen skrev 2016-02-25 23:08:14 följande:
    Så det är hennes problem att han har problem? Hon äger hans problem? Möjligtvis är det deras problem, men det är ju ett problem för att han har problem med det, från början.

Han vill dessutom också leva med henne såattee....

Några svar eller kommentarer på punkt 1 och 2?
    1. är helt poänglös, det spelar ingen som helst roll om hon legat med ALLA, det är ju oklart vad det ens betyder.

2. Kvinnor får inte speciellt mycket skit, de bara tror det. För det mesta får de bara positiv feedback på att knulla med män. Dels från männen de ligger med och dels ofta från tjejerna hon umgås med. Det enda tillfälle som det blir negativt är om hon vill han en djupare relation med en enda man, då blir det eventuellt problem. Vilket ju dryftas här.

3. Det är hennes problem eftersom hon vill ha en djupare relation med honom och det är hennes beteende som högst förutsägbart skapat problemen. Det bästa är väl att hon låter honom ligga runt med andra kvinnor eftersom det eventuellt kan skapa ett lugn i relationen.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Flora) skrev 2016-02-25 23:23:35 följande:

Ja det är fanimej inte lätt att vara kvinna.

Du ska vara bra på sex, vild och initiativtagande men du ska hellst ha så lite erfarenhet som möjligt.

Du ska vara så "naturlig" som möjlig trots att din kille gillar att runka till silikonbröst. Men skulle du själv skaffa det så blir det fel.

Du ska jobba heltid, ta största delen av vabben, städningen och matlagningen. Ansvara för förberedelserna kring förskola och kalas och födelsedagar, men du ska samtidigt vara pigg och redo för sex nör kvällen är slut.

Du kallas hora om du legat med för många. Du kallas hora om du inte vill ligga och få ihop det med killen på krogen.

Du ska hellst inte fråga om kondom, men du får heller inte bli gravid. Du ska proppa din kropp full med hormoner för att skydda er och sedan gnälls det på att din sexlust avtar som en sidoeffekt av pillrena.

Suck..

Att läsa sånt här är lite som att en kvinna låtsas inte förstå något som är extremt enkelt.

En man som vill ha en kvinna för ett livslångt djupt förhållande och ser en mamma till sina barn, vill ha exklusivt sex. Alltså han vill ha sex med henne, och han vill inte att andra män haft/har/kommer att ha sex med henne.

Det kan väl för fan inte vara svårt att förstå nånstans? Var i helvete har du sett någonting annat nånsin under hela ditt liv??? Nämn en enda riktig trovärdig referens vad gäller historiska samhällen, nuvarande samhällen eller kulturella yttringar där det fungerat på något annat sätt. Män hat ju genom historien sagt exakt samma sak, och gör det fortfarande.

När det kommer till sex, utan kärlek, alltså endast knull. Då skiter vi i kvinnans exklusivitet för vi väl ändå bara knulla och sen gå vidare, därmed försvinner det kravet totalt. Men det kan väl ändå inte vara knepigt för en normalt funtad kvinna att förstå att män skiljer på sex och djupa relationer och att kraven mellan dessa varierar?

Vad gäller kraven om heltid, vab osv så kan du inte gärna lägga det på män. Det är förändringar du får ta upp med dina feministsystrar, det är de som har drivit fram att ändra kravbilden på kvinnor helt själva och utan mäns inblandning i mångt och mycket. man får vara försiktig med vad man önskar sig helt enkelt, man kanske får det precis som man önskat.
  • Anonym (Obegripligt)
    Fjäril Vingad skrev 2016-02-26 08:24:08 följande:
    Eller för all del: webb.folkbildning.net/kina/kina-folk-mosuo
    Hehe, det här påminner en del om de fall när kvinnor ska bemöta att nästan samtliga viktiga tekniska landvinningar och uppfinningar gjorts av män och därför sammanställer en egen lista med kvinnliga bidrag där det pekas ut stordåd som lovikavantar och pagefrisyr, om de nu uppfunnits av kvinnor, vem vet.

Man får leta bland rätt exotiska ställen och med stor vånda.

Vad som ni missar och som helt saknas i era exempel är exakt det ni skulle visa, nämligen hur männen faktiskt upplever det här i kulturerna. Är det faktiskt så att de är överlyckliga över att kvinnorna de är förälskade i knullat med en massa andra män, för det framgår ju inte alls bara för att man beskriver en kulturs funktion.

Jag kan peka ut en speciell kultur som har exakt det här utseendet från utsidan. Den svenska. För visst vet vi ju hur den svenska synden fungerar och hur svenska kvinnor är fria att leva ut sin sexualitet exakt precis hur de vill inom och utanför fasta relationer. 

Innebär det här att svenska män tycker det är oproblematiskt att kvinnan de bli förälskade i har knullar runt en massa? Tja, titta runt i tråden. Fråga TS. 

Eller för all del, fråga er vad den här trådens blotta existens, med vidhörande diskussion på vårt vackra svenska språk, säger om den frågan.

• Anonym (Obegripligt)

Det här var exakt vad jag sa i mitt sista inlägg som du, eller någon av dina hejdukar fick raderat.

Jag kunde besparat dig 10 månader av problem, men istället vände du dig till en verklighetsfrånvänd feminism för guidning i livet. Undrar om du lärt dig något alls av det här.

• Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Nykär) skrev 2016-12-20 21:24:48 följande:
    Han insåg till slut att historien inte har någon som helst betydelse. Att han älskar mig som jag är. Tyvärr kände jag att jag inte var beredd att komma tillbaka då.

Jag är hur som helst tacksam, jag har lärt mig massor och upplevt massor av vansinnigt härligt kinky sex! :)
    Jag tycker det låter bra. Det var också vad det stod i mitt sista inlägg.

En del kvinnor mår helt enkelt bättre av att bli knullade av olika män och bör välja det framför att ha en relation med en man. På det sättet blir alla glada.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Nykär) skrev 2016-12-21 17:30:12 följande:
    Det är säkert sant även om det inte gäller mig, jag är inte intresserad av andra när jag lever med en man.
    Det gäller i allra högsta grad dig.

Du levde med en man, det gjorde honom olycklig och dig olycklig.

Du har nu massor med kinky sex med flera olika män, det gör dig lycklig och de männen som ligger med dig glada.

Det är väldigt tydligt vad du bör fortsätta med för att må bra.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (.) skrev 2016-12-21 18:03:30 följande:

Men du är ju trög, obegripligt. Hon har haft massa härligt, kinky sex med sitt (nu då) ex. Karln hon - med all rätt - dumpade. Det är honom hon upplevt en massa med och lärt sig massor av och med.

Suck.

Du får nog läsa fler inlägg än hennes sista. Orsaken till problemen med hennes ex är att hon just haft massor av kinky sex med många olika män. Det är så hon mår bäst när hon lever, och männen hon umgås med också för den delen.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Nykär) skrev 2016-12-21 19:10:55 följande:
    Alltså du behöver inte förklara för mig vad jag gör eller inte gör.

Jag har nu inte sex med massor av olika män, jag syftade på sexet i min relationen med mannen, men även om jag hade det nu hade det vart ointressant då jag är singel och sexar som jag vill.
    Det är väl alls inte ointressant eftersom det är temat för i princip hela tråden.

Eftersom du gillar att vara singel och att ha sex med massor av olika män så är det ett bra val för dig. Att göra män olyckliga och dig själv olycklig genom tätare relationer är ju bara dumt.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-12-21 19:20:19 följande:
    Du missar uppenbarligen att hennes ex vill ha tillbaka henne och att han ångrar sig, men nu är det försent. Tragiskt att hans komplex leder till det men hans eget fel. Tragiskt också att du är så desperat att få TS att framstå som "dålig" kvinna.
    Jag såg att hon skrev det. Och att hon skrev att orsaken till att de inte är ihop längre är på grund av hennes moraliska styrka i att inte acceptera hans "dubbelmoral". 

Och om hon bara ville så vill han ha henne tillbaka och då skulle han acceptera henne precis som hon är för han har nu "insett" att historien inte har någon betydelse.

Jag vet att att det inte är så, och jag vet också att hon vet att det inte är så.

Om han nu spenderade 10 månader med terapi i olika former med och utan henne och det dessutom ledde till att det blev slut trots att allt annat var perfekt så har han knappast helt plötsligt släppt allt det där och är nu en ny människa bara för att de gjort slut.

Hon vet, precis som alla andra som levt två dagar i verkligheten, att om de blev ihop igen så skulle det funka i dagar eventuellt veckor men sen skulle det börja igen, förr eller senare, när hans känslor runt det här började bubbla upp igen. 

Jag tycker inte hon är dålig, men det finns något desperat i att hävda att historien inte har konsekvenser när den så uppenbart har det. När teori och verklighet krockar för henne, så blir det viktigt att visa att ingenting är hennes fel för att behålla den nästan politiska ståndpunkten att en kvinnas historia inte kan spela roll i en relation.
  • Anonym (Obegripligt)
    Anonym (Gaby) skrev 2016-12-22 08:52:01 följande:
    Men det är ju det här som är kärnan i din bullshit: tron på att en kvinna som haft mycket sex inte kan ha en fast relation. Det är helt falskt och fel, naturligtvis kan man stadga sig och vara trogen även om man haft många partners innan. Man är inte dömd till evigt singelskap. Det är rätt äckligt hur du men sån frenesi försöker banka in den ståndpunkten.
    Det är inte min ståndpunkt. 

Hennes relation kollapsade på grund av hennes historia, vilken hon försöker skriva av som ointressant. Det är den kanske för henne, men inte för hennes partner, vilket hennes egen upplevelse nyligen visar.

Att hävda att det är ointressant är i princip en politisk åsikt, den har väldigt lite med praktiskt verklighet att göra.
Svar på tråden Han kan inte hantera min sexuella historia