Anonym (L) skrev 2016-02-24 18:55:04 följande:
Vad gulligt att du vill kämpa för hennes skull! Du verkar vara en fin kille. Varför det inte skrivs så mycket mellan er och varför hon inte hör av sig är omöjligt för alla utom henne att svara på. Jag vet inte om hon är ointresserad eller bara blyg. Men om ni går i samma klass skulle du kanske kunna ta kontakt med henne i skolan någon gång, när praktiken är slut? Det krävs mod men det blir svårare för henne att avvisa dig då tänker jag. Och om du träffar henne på riktigt så är det kanske lättare att föra en konversation, på internet dör det ut snabbt. Men när ni skriver till varann, är det alltid du som börjar? Vad skriver ni typ? Jag tänker att båda kanske är lite nervösa, du vill inte verka för "på", hon är kanske lite osäker på vad hon ska skriva. Det är ju alltid den känslan (kände iaf jag i den åldern) att man inte vill skriva något man kanske skäms för sen. Så det är en bra idé att inte bjuda ut henne direkt, det kan verka skrämmande men jag tror ändå att du måste börja visa dig lite. Vill du ha henne så skriv, för konversationen framåt, har du tur ställer hon följdfrågor. Efter ett tag tror jag man får vara lite framåt och faktiskt fråga rätt ut om hon vill göra något nån gång. Hon kan inte mer än säga nej och då vet du ju iallafall hur hon känner, så slipper du undra?
Grejen är att jag är blyg, jag skulle kunna göra vad som helst för att få henne att snacka med mig. Jag brukar ibland skämma ut mig inför hela klassen bara för att se henne skratta, så jag gör vad som helst. Men jag är väldigt blyg när det gäller att prata med tjejer. Sen så är jag inte världens modigaste person. Gillar tjejer killar som vet vad de går för, borde jag träna upp mitt självförtroende och sen börja prata med henne mer och mer för just nu så kan jag knappt kolla henne i ögonen... Även fast hon kollar på mig och verkar som att hon söker ögonkontakt.