Inlägg från: Belly |Visa alla inlägg
  • Belly

BF november 2016

MamiFrench skrev 2016-04-01 14:01:38 följande:
    Åh vilken fin bild på er lilla skatt, måste kännas fantastiskt!

Jag mår väldigt illa på förmiddagarna, men blir faktiskt bättre framåt kvällen. Fortfarande ömma bröst och de har tydligen blivit väldigt mycket större haha. Var på gymmet idag och fick knappt på mig träningsbh.

En annan fråga som jag funderar på, sen förra barnet har jag lagt in implantat i brösten och funderar på hur det går med amningen- något som har erfarenheter? Vill så gärna kunna amma...
    Jag ammar fortfarande min son som är 17 månader och jag har implantat. Det behöver inte alls bli problem pågrund av implantaten.:)
  • Belly
    MamiFrench skrev 2016-04-01 14:01:38 följande:
    Åh vilken fin bild på er lilla skatt, måste kännas fantastiskt!

Jag mår väldigt illa på förmiddagarna, men blir faktiskt bättre framåt kvällen. Fortfarande ömma bröst och de har tydligen blivit väldigt mycket större haha. Var på gymmet idag och fick knappt på mig träningsbh.

En annan fråga som jag funderar på, sen förra barnet har jag lagt in implantat i brösten och funderar på hur det går med amningen- något som har erfarenheter? Vill så gärna kunna amma...
    Vad har du för placering på implantaten föressten? Bakom eller framför muskeln?
  • Belly
    mamalolo skrev 2016-04-01 14:39:58 följande:

Nu kom mensvärk +småblodiga flytningar (beklagar detaljer) så det ser mörkt ut. Får ta nya tag senare. 

Åh håller tummarna att det inte är någon fara!
  • Belly

Ja men vad bra! Bakom bröstmuskeln är det som är bäst vid amning! :)

• Belly

Jag tjatar lite till, är det någon som kan hjälpa mig in i Facebook gruppen? :)

• Belly
    Iskristall skrev 2016-04-10 15:31:41 följande:
    Om du ger mig ditt namn ev email du använder på fb i pm så jag kan identifiera dig på fb så tror jag att jag kan lägga till dig.
    Nu har jag skickat Pm till dig! :)
  • Belly
    vanjastina skrev 2016-04-12 18:06:46 följande:

Hur länge "brukar" läkaren sjukskriva en om man lider av extremt illamående/kräkningar/yrsel/svimningskänsla? Är i v 9, klarar liksom inte att jobba, klarar mig knappt hemma utan måste ha hjälp :( Skulle önska att bli sjukskriven en månad till att börja med, men brukar de göra så att de sjukskriver någon vecka i taget bara eller och sen får man boka ny tid och förlänga igen?? Känns som att det blir väldigt oklart för min arbetsplats då, vill hellre veta isåfall att jag har en månads sjukskrivning t e x annars komer jag stressa över att behöva gå tillbaka :/ Med förra barnet gick detta mående inte över förräns i v 16-17 men då var jag arbetslös så var liksom inga problem då.

Det är olika, hört om vissa som sjukskriver 1 månad.
    Men min läkare sjukskrev mig 2 veckor i taget och så får jag läkartid på telefon med honom när jag ringer för att förlänga. Men han har hela tiden frågat, ska vi börja med 2 veckor känna det bra?

Så man kan säkert inflika lite vad man tycker också.
  • Belly

Jag har alltså haft 4 veckor sjukskriven nu och imorgon har jag ny tid för att se om han förlänger.

• Belly
    879214 skrev 2016-04-13 10:38:58 följande:

förresten, detta med molvärk, är det någon mer än jag som inte känner så värst mkt? jag får mensvärk-attacker ibland men det är allt. detta är min andra graviditet. i min första så hade jag mensvärk som kom och gick men inte så nu direkt, kan det vara för att livmodern redan är uttöjd sedan innan? någon mer som väntar andra barnet och upplever samma?

Jag väntar också andra barnet och jag har haft några enstaka gånger endast där jag haft yttepytte molvärk. Däremot hade jag molvärk i någon dag innan jag plussa för jag var säker på att mensen var på g!

Med första barnet var det samma.
Svar på tråden BF november 2016