Inlägg från: Belly |Visa alla inlägg
  • Belly

BF november 2016

solidafrida skrev 2016-02-29 06:30:11 följande:

God Morgon! Goda Nyheter! Jag stannar i gruppen!Skrattande Tjohoooo!

Sitter och väntar på att den blivande trebarnfadern ska stiga upp och hitta det nu positiva graviditetstestet i badrummet... 

Tjejer, blivande novembermammor, Vi hörs igen!

September
    Wohoo Grattis! :D

Åh vad spännande, så roligt!
  • Belly
    Cfmilla skrev 2016-02-29 06:41:53 följande:

Idag var där blod på pappret när jag torkade mig. Tempen är även precis på cover line, så jag antar att det är därför mina test vart så svaga. Blir nog tyvärr inget. Väljer att lämna gruppen nu. Lycka till alla <3

Skickar en stor kram! Förstår att du är ledsen och orolig nu, men vissa har en genombrytsblödning vid mens och vissa små blöder ju lite trots graviditet! Så det finns fortfarande en chans!
  • Belly
    Cfmilla skrev 2016-03-01 07:09:31 följande:

Dagens gravtest var negativt. Nu hoppas jag bara att äl kommer igång snabbt igen

Alla godingar här inne, lycka till med era fina bönor. Jag ska tänka på er. <3

Åh beklagar! Så tråkigt! :(

Hoppas du får ett nytt plus snart! <3
  • Belly

Vad olika det verkar vara, här har vi bara inskrivning runt vecka 10. Inget hälsosamtal eller något, men det är skönt för det hade jag nog inte velat gå på.

Jag tror ingen startat en fb grupp än, det vore roligt. Men jag kommer vänta ett tag tills jag fått det bekräftat med VUL att det går bra där inne, eller mår skit illa :P

• Belly

Här har illamåendet börjat smyga sig på, usch!
    Illamåendet kom i vecka 8 med sonen och med tanke på att det endast är vecka 6 nu så blir jag livrädd att det ska bli ohanterbart!

• Belly

Jag hänger fortfarande med i denna tråden fast jag är sjukt oaktiv.

Jag har kommit till vecka 8 (9 på onsdag) och mina dagar är en j*kla pina. Akupunktur , lergigan comp och nästan helt sängliggande och ändå så mår jag så illa och kräks ibland,
    Tack vare lergigan kan jag iallafall äta igen.

Nu längtar jag nå enormt tills detta går över, solen kommer fram och jag kan leka med min son igen!

• Belly
    vanjastina skrev 2016-03-28 17:01:54 följande:

Jag har ett sånt illamående att jag inte vet vart jag ska ta vägen, gick in i vecka 7 idag. Är det någon här som provat Lergigan mot illamående vid graviditet? Jag får ärligt talat panik på att må såhär, jag klarar liksom inte av vardagen. Postafen hjälper inte, jag blir bara jättetrött av dem och då mår jag ÄNNU mer illa

Jag äter Lergigan Comp nu mot illamående och är sjukskriven! Jag mår fortfarande dåligt, men med medicinen så får jag iallafall i mig mat och slipper kräkas.

Så be om att få det utskrivet och testa iallafall!
  • Belly
    vanjastina skrev 2016-03-28 18:25:56 följande:
    Åh, då ska jag se om jag kan få det. Hur har ditt illamående varit, blir det värre och värre? Eller har du varit lika illamående hela tiden? För mig började det för någon vecka sedan och det känns bara som det blir värre och värre, kommer förmodligen att få sjukskriva mig jag med om det inte stannar av :/
    Mitt illamående kom i vecka 6 och stegrade första veckan i några dagar. Men sen har det lagt sig på en nivå och stannat där. Lergigan comp tog ner det lite.
    Hoppas det hjälper dig också! För det är fruktansvärt knäckande både psykiskt och fysiskt att må så illa.
  • Belly
    vanjastina skrev 2016-03-28 18:25:56 följande:
    Åh, då ska jag se om jag kan få det. Hur har ditt illamående varit, blir det värre och värre? Eller har du varit lika illamående hela tiden? För mig började det för någon vecka sedan och det känns bara som det blir värre och värre, kommer förmodligen att få sjukskriva mig jag med om det inte stannar av :/
    Något som kanske också är bra att veta är att första veckan med medicinen vart jag jätte yr! Jag kunde inte stå upp raklång utan att allt snurrade (om det är normalt vet jag inte). Men nu har yrseln lagt sig nästan helt!
  • Belly
    Anonym (30/11) skrev 2016-03-31 14:26:47 följande:

om jag vill göra ett VUL privat, kan dom då neka mig?

Jag fick svaret att dom endast gjorde pågrund av medicinska skäl. Jag fick för att jag hade haft tidigare missfall och var orolig
Svar på tråden BF november 2016