Missfall första graviditeten
För två veckor sedan startade mitt missfall, som också var min första graviditet. Var så otroligt lycklig och samtidigt chockad att det tog sig så fort, första försöket. Var i en bubbla och tänkte inte på något annat än vårt framtida barn som växte i min mage. Men efter ett tag fick jag en stark känsla i hela kroppen att något inte stod rätt till, några dagar senare fick jag blodblandade flytningar och mängden blod ökade. Vi åkte in till gynakuten där vi fick ett fruktansvärt dåligt bemötande, svarade irriterat att jag borde ringt innan så hade vi sluppit åka in och att det säkerligen inte var ett missfall.
Vi åkte hem igen och blödningarna blev bara större och större med stora klumpar. Där och då kändes det som hela min värld rasade. Efter en vecka med blödningar åkte vi till grannkommunen där vi fick ett vul där missfall konstaterades.
Jag känner mig så tom och kan inte tänka på annat. Känner mig så ensam i att förlora min allra första graviditet och känner mig livrädd för att försöka igen, samtidigt som det är allt jag tänker på :(
Är det någon där ute som varit i samma situation som mig och förlorade sin första graviditet? Behöver lite solskens historier... =)