• vikkey

Missfall första graviditeten

Hade ett missfall/MA den 1 maj ifjol (första graviditeten), skulle precis gå in i vecka 13 två dagar senare. Åkte in akut när kroppen bestämde sig för att stöta ut det - även om jag förstod vad som hände (hade blött lite i två dagar och haft kraftiga "menssmärtor" hela dagen) så var det på nått sätt skönt att få det bekräftat, samt få morfin. Men som ett brev på posten kom även deppen och ångesten. Träffade en kurator på kvinnokliniken som var en pärla, och som jag fortsatte träffa när jag plussade igen två månader senare.

Nu ligger jag som en val på soffan med kulan i vädret (25 dagar till BF). Jag tyckte det var mentalt svinjobbigt i början av graviditeten, jag "väntade missfall" nästan hela tiden fram till RUL, då började jag "vänta barn" istället. Det är tufft att få MF/MA, men det finns bra hjälp att få - våga prata med kurator och såklart din partner. Lycka till!

• vikkey
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-22 15:31:18 följande:

Tack för att du delar med dig! Känns så skönt att höra om andra som varit med om liknande händelser och som det sedan gått så bra för, även om man inte önskar någon detta såklart. All lycka önskar jag er med bebben i magen =)

Tack. Och lycka till själv! Även om det känns som om världen går under, så kommer ljuset tillbaka igen. Ta hand om dig!
Svar på tråden Missfall första graviditeten