Anonym (Malli) skrev 2016-02-24 09:49:29 följande:
Men detsamma ! Det är så vanligt tyvärr, sen om det är en tröst eller ej är en annan sak. 7/10 får missfall första graviditeten sa tjejerna på kliniken till mig. Sen sker de flesta så tidigt att man själv inte uppfattar att man varit gravid ens.. Men ändå.
Vi tänkte först försöka direkt. Jag ville inte sörja mer, jag hade gråtit i två veckor innan själva missfallet skedde. Så det kändes mer som ett avslut som jag behövde.
Men på grund av att jag fick en ny tjänst nu så väntar vi lite så jag iaf hinner jobba ett år.
Sen önskar vi ett vårbarn.. Om man nu får önska! Så vi tänkte dra igång fabriken i maj..
Tog 6 månader för oss att bli gravida nu senast så man vet ju aldrig..
Ni då? När var detta och hur känner du dig nu?
Kram kram
Oj, är det sån stor siffra som 7/10? Ja men precis, de allra flesta missfall sker ju faktiskt så pass tidigt att man inte ens vet om det. Sa de något om varför det var så pass vanligt just i första graviditeten? Jag inbillar mig att det är för att det är så nytt för kroppen, men det kanske mest är önsketänkande när man råkat ut för det själv...
Fy vad hemskt med så lång draget! Då tänker vi lika, vi hade också tänkt börja i maj. Dock hade jag gärna kört i gång nu men hade vi väntat in mensen som rekommenderat och blivit gravida direkt hade bf blivit i slutet av december. Barnet hade givetvis blivit precis lika älskat för det, men känns som att det redan är så mycket annat i december och är nog inte det roligaste att fylla sist av alla av sina jämnåriga kompisar.. Tänker på krogen, körkort osv... Samt att barnet får börja skolan nästan ett år innan sina klasskompisar som fyller i januari.. Många tycker säkert att det är fel att tänka så, men därför väljer vi precis som ni att vänta till maj innan bebisverkstad. Jag är själv född på våren och tycker att det är perfekt. Sen kan man ju aldrig bestämma när bebben väljer att komma såklart =)
Vi blev gravida redan på första försöket och väntade bebis i slutet av september. I v8 började blödningarna (8:e feb) och fortsatte i lite mer än en och en halv vecka. Har varit blödningsfri i ca en vecka nu.
För mig går det väldigt mycket i vågar hur jag mår. I bland mår jag väldigt dåligt och kan inte tänka på annat, medan jag andra dagar känner att jag mer eller mindre har kommit över det, att det inte var menat och förmodligen inte friskt och att man ska vara tacksam att kroppen ändå kände av det så pass tidigt. Och såååååå älskad bebisen kommer att vara när man väl har h*n i sin famn =)
Hur mår du själv och hur nyligen var det för er?
Ursäkta att det blev en hel bok, haha! Hoppas du orkar läsa =)