Anonym (Lis) skrev 2016-02-29 07:03:14 följande:
Fast allt går att lösa om man vill! Och är ngt man redan borde tänkt på innan! Det handlar om att ts inte vill hitta en lösning. Det kanske inte blir det bekvämaste eller roligaste lösningen/ boendet, men den är ändå bara tillfällig och inte för evigt.
TS har givit exmaken massa med alternativ. Men han är inte intresserad. Han vill heller inte hyra en extra lägenhet tillsammans med henne så dom enkelt kan bo varannan vecka med barnen. Han kräver att hon ska lämna sitt hem varannan vecka med skiter fullständigt i hur det ska gå till. Han är mer intresserad av att j*vlas än hitta en lösning. Han sabbar för dig själv och barnen, inte ts. Ja beslutet va hennes, efter år av olycka, prat och terapi. Så beslutet kom ut inte direkt ur intet. Han är bara löjlig och omogen.
Jag har också skiljt mig. Men aldrig att vi hade såna problem. Va också mitt beslut men heller ingen överraskning. Vi bodde tillsammans första tiden, sen flytta han ut. Men är hemma hos mig nästan varje dag då våren minsta bara är 5 månader. Visst är det jobbigt och vi är båda sårade men vi försöker ha en bra relation ändå och barnen kommer först.