• Anonym (Skumt)

Förstör jag för pappan och barnen?

Anonym (Så fel.) skrev 2016-02-23 11:42:06 följande:

Ni får väl hyra en liten 1a eller ett rum som ni bor i veckovis.

Att inte lämna barnen med honom? Hoppas du förstår att du inte har något val va? Men det är klart, har ni gemensam vårdnad så kan du alltid bara ta ungarna och sticka så blir det en rättsprocess av det hela... Bra lösning. "inte låta han ha barnen ensam" dummaste jag hört.

Eller så pressar du honom lite mer så att han tar med sig barnen till sin bror och sedan inte låter dig hämta?

Tänk till lite nu. Se till att fixa nåt alternativt boende så fort som möjligt.

Och ja. Bra förslag med familjerådgivningen. Gå dit.

Och du skriver att det är din lägenhet. Så du har med andra ord redan löst ut honom?

Ja för det är ju så lätt att hyra en etta idag. Igår gick det ut på nyheterna att det är bostadsbrist i hela landet. Tycker du resonerar väldigt märkligt. Hon har erbjudit pappan att bo kvar men han vill inte utan han att väljer att bo hos sin bror. Nu vill han att TS ska försvinna bort varannan vecka. Om man varken har ekonomi eller någonstans att ta vägen? Då får väl pappan köpa en lägenhet som han kan bo i och ha barnen i inte köra ut mamman vv. Låter ju helknäppt.
Svar på tråden Förstör jag för pappan och barnen?