KrabbanKrabat skrev 2016-02-20 20:24:33 följande:
Åh, grattis till den lilla & vad skönt att allt gick då bra!
Det som låter jobbigt är precis efteråt. Får man inte ha barnet hos sig? Men skönt att det inte gjorde så ont, hoppas jag får det så med. Jag hoppas verkligen att jag slipper de där magproblemen, låter inget visare. Är det att det gör ont eller får man problem med att kiss & avföring?
Alla jag frågat som gjort båda skulle hellre föda normalt än snitt igen... Det var lite därför jag ändå trotsade min förlossningsrädsla, men nu finns ju inget val & jag är faktiskt mindre rädd nu än inför igångsättningen... Jag har ju inget & jämföra med heller, men jag hoppas verkligen att det kommer gå bra så man har energi för barnet.
Tusen tack för alla tips & råd!
Om allt är bra med barnet och mamman så är det meningen att mamman ska få ha bebisen hos sig hela tiden (utom möjligtvis den korta stund undersökningen tar efter att den kommit ut).
Efter vissa av mina snitt har det varit väldigt jobbigt när tarmarna satte igång igen, efter andra kände jag ingenting alls av det. Vad jag vet finns det inga direkta rekommendationer vad man ska äta efter ett snitt, man kan äta precis som vanligt (även om man kanske vill undvika saker som man vet att man får en orolig mage av...).