• Anonym (logik)

Jag måste få mina barn tillbaka

Anonym (Trasig mamma) skrev 2016-02-19 22:56:51 följande:

Fan. Jag har försökt svara via appen som bara låst sig.

Ska försöka ta detta på ett bra sätt.

1. Jag har mycket på honom som framkommit nu de senaste 4 månaderna. Som jag tidigare bara tagit som taskiga rykten.

2. Den största anledningen till flytt var arbete. Jag var arbetslös i min tidigare hemstad och fast i en ond cirkel som skadade mitt mående väldigt mycket och också min föräldraförmåga.

3. Jag håller absolut med om att barnen har rätt till båda föräldrarna. Men när man hellre lämnar bort barnen till diverse barnvakter istället för att prata med den andra föräldern undrar jag hur man resonerar. I vårat avtal har vi sagt att högst 4 dagar under en 4 veckors period är det okej med barnvakt utan att han meddelar mig. Jag vet minst 5 tillfällen han har haft barnvakt under 2-3 dagar alla tillfällena.

4. Våra samtal skulle handla om hur vi kunde lösa situationen på ett bra sätt då jag ville att vi tillsammans kunde komma fram till en lösning. Det är inte bara i familjerätten han har betett sig illa. Det kan ha handlat om vem som skulle vabba eller vad sjutton som helst. Oavsett orsak som han inte får som han vill så blir han elak. Och ja. Jag förstår vad du menar.

5. Det var jag som kom med förslaget om att jag skulle ha dem på helgerna och han på veckorna då han hellre festar på helgerna än umgås med barnen. Och ja. Mångs festar ibland. Även jag.

Jag har försökt att förstå varför han sagt som han gjort och gjort och gör som han gör. Men det finns alldeles för många gånger som jag absolut inte kan förstå.

Vad det gäller min familj så finns det lättare kommunikationer här än där. Då vi nu bor i en större stad.

Så du skulle gärna resa de nio milen för att hämta barnen för att ha dem hos dig, och sen nio mil tillbaka för att lämna dem hos pappan? Eller vad menar du med att försöka begränsa vem han har som barnvakt vid behov?
Svar på tråden Jag måste få mina barn tillbaka