Anonym (Lis) skrev 2016-02-20 21:51:07 följande:
Fast beter du dig såhär på fl lär du göra det i verkliga livet med. Tänk jag som är helt tappad skulle fortfarande inte komma med personliga påhopp. Detta är ett diskussionsforum men du kan uppenbarligen inte med det här å föra en diskussion utan istället kommer du med personliga påhopp.
Nej då, jag har inga problem att bete mig olika beroende på situation. Hemma med äldsta dottern pratar vi om Elsa i Frost och på jobbet diskuterar vi reglerkraft, bara en sån sak liksom.
Anonym (Lis) skrev 2016-02-21 11:41:01 följande:
Det jag reagerade på var att MAMMAN tagit barnet och flyttat och sedan SKYLLER på pappan att det är pappans fel att det inte är något umgänge!!
Vi vet inte, men har hon flyttat 50 mil så är det 200 mil per umgängestillfälle, det är mer än ett dygn i bilen..... eftersom vi inte vet orsaken bakom eller hur pappan reagerat från första början vid flytten går det omöjligt att uttala sig om hans agerande, vi kan bara bedömma mammans agerande, som flyttade med barnet bort från barnets pappa och sedan ha mage att skylla på att det är pappans fel att inget umgänge finns på regelbunden basis.
Det finns hur många fall som helst där mamman tagit barnet och flyttat och pappan inte kunnat förhindra det, söker du här på fl finns det flera trådar på hur mammor blir tipsade om att göra för att snabbt flytta med barnet, för att kunna skola in det och sedan är barnet flyttat och det är störst chans att hon får boendet om barnet etc.
Ja och det finns hur många exempel som helst på där pappor inte bryr sig ett skit om mamman flyttar, varför ursäkta något av det? Jag har inte någonstans påstått att mamman gör rätt, däremot att straffa barnen när två vuxna är för korkade för att kunna kommunicera är enbart tragiskt. Mina första inlägg var syrligt sarkastiska för att påskina att det är barnet som blir straffat när man fjantar sig och säger som i småskolan "men det var ju hon som".. Varför ska jag behöva när inte hon..
För att göra en otroligt dålig och överdriven liknelse, ditt barn blir kidnappat du betalar lösensumman men får inte tillbaka barnet för kidnapparna vill ha mer. Då får du snilleblixten att haha! Nu ska dom minsann få, dom får behålla ungjäveln jag har minsann betalat. Rätt åt dom liksom, vilken tro du blir mest drabbad? Barnet eller kidnapparen? Jag skulle jaga mina barn jorden runt om det krävs.