Jag måste få mina barn tillbaka
Och jag tycker precis tvärtom.
Barn mår som bäst när deras föräldrar mår bra, trivs med livet och har fungerande kontaktnät. Det må vara att man måste göra ett "egoistiskt" val, fatta ett beslut som i längden gynnar både barn och vuxna bäst, men som i det akuta skedet känns väldigt svårt.
Jag anser det mer egoistiskt med vuxna som låter barn tro att livet är en fröjd, medan man i själva verket har drömmar som aldrig uppfylls. Livet kretsar inte bara kring barnens välbefinnande. Att tillgodose vuxna behov är väldigt, väldigt viktigt.
Tro mig. Jag har varit där och vänt.
Jag bor 45 mil från alla mina släktingar. Har ingen här. Mitt barns pappa valde att flytta till "nåt roligare" långt härifrån och jag har barnet på heltid. Han träffar barnet ibland när han är hemma på besök.
Jag skulle ALDRIG tycka att det var okej att JAG skulle betala resor eller ta min dyrbara tid jag t ex är lite barnledig mm för att HAN valt att flytta Han har sitt barn här, vill han inte bo här får han ta konsekvenserna.
Jag har inte heller "nåt" här i form av kontaktnät mm MEN mitt barn är uppväxt här och har sitt sociala liv här så jag stannar för barnets skull. Man KAN INTE vara så ego när man är vuxen och satt barn till världen. Varför dra upp barnen från deras trygghet för att du inte vill skjutsa på dem på helgen?
Om mitt barn ska träffa sin pappa så får han antingen komma hit eller får han betala för resan till honom... simple!