Inlägg från: Anonym (Biobonusmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biobonusmorsan)

Jag måste få mina barn tillbaka

Vad var er överenskommelse från början? Att han skulle hämta barnen hos dig på söndagarna? Jag är ledsen men jag tycker att det är du som ska hämta och lämna barnen eftersom det är du som har flyttat.

Vi sitter i samma sits, fast omvänt. Mina bonusbarns mamma valde att flytta 12mil bort. Hon valde att låta barnen bo hos oss på veckorna och hon har de varannan helg. Men hon hämtar de på fredagarna och lämnar de i skolan på måndag morgon. Visst hon kommer senare till jobbet varannan måndag. Men hon visste att hon hade barn som går i skolan här när hon flyttade. Likadant är det för dig. Varför skulle ditt ex ställa upp och köra 18 mil varje söndag eftermiddag för att du valt att flytta??

• Anonym (Biobonusmorsan)

När jag och min exman separerade så hade jag inte heller något alls i staden där vi bodde. Inga vänner, ingen familj, inget jobb, inget boende... men jag hade mina barn här, och de hade sin pappa här. Så jag kunde inte flytta!! Jag skulle aldrig överge mina barn och jag ansåg att de hade lika stor rätt till båda sina föräldrar. Om den ena föräldern inte är en bra förälder så kan jag förstå att man försöker få EV, men inte av egoistiska skäl för att man själv vill flytta!! Ledsen men tycker du gjort fel som flyttade!!

Svar på tråden Jag måste få mina barn tillbaka