Inlägg från: Anonym (Inte vad du vill höra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte vad du vill höra)

Jag måste få mina barn tillbaka

Detta är inte vad du vill höra. Men jag tycker att du ska flytta tillbaka så att ni kan ha barnen båda två. Förstår inte riktigt varför man väljer att flytta så långt bort när man har barn tillsammans med någon annan, det är ju ens skyldighet som förälder att se till att barnen har tillgång till båda två. Det är BARNEN som har rätt till ER, inte ni som har rätt till barnen.

• Anonym (Inte vad du vill höra)
    Anonym (Trasig mamma) skrev 2016-02-19 22:18:30 följande:

Innan vi flyttade kontaktade jag barnens pappa och meddelade om mina planer, vi gick i samarbetssamtal hos familjerätten där jag fick sitta och höra vilken värdelös människa och mamma jag är. Han blir fruktansvärt elak om han inte får som han vill.

Det här reagerar jag lite på också... "om han inte får som han vill." Du har tagit honom till samarbetssamtal och talat om att du ska flytta 9 mil bort, är det konstigt att han reagerar?

Det är inte ok att vara elak, självklart inte! Men om jag och min sambo skulle separera och han senare kallar mig till samtal och säger att han tänker flytta 9 mil bort, så skulle jag också tycka att han var ganska dålig som pappa som gör det valet. Man flyttar inte från sina barn, då ska det till väldigt speciella skäl!

Du skriver att din familj och dina vänner bor 45 mil bort, så det var ju knappast så att du kom särskilt mycket närmare med dina 9 mil ändå.

Förlåt om jag låter hård, det är inte direkt meningen, men du kanske skulle försöka se det hela från pappans synvinkel? Hur skulle DU känna om han bestämde sig för att flytta flera mil åt andra hållet? Eller om han varit den som flyttat först och ville ta med dem till sig?
Svar på tråden Jag måste få mina barn tillbaka