• MEE83

I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)

Yttre påverkan har jag aldrig varit speciellt mottaglig för, jag har inte direkt sökt bekräftelse från andra människor, eller validering för det jag gör, eller är, det var väl i tonåren jag kunde känna mig osäker ibland, men inte ofta.

Jag har varit lite utav en "omega snubbe" på det sättet, jag är galet tävlingsinriktad förstås, men jag alltid gjort min grej liksom, utan att vara "svår" eller alternativ, detta har ju förstås inte alltid varit konfliktbefriat. Det finns alltid personer som stör sig på detta, enligt min erfarenhet är det oftast de självutnämnda "alfa" snubbarna, innan de förstår ungefär hur spelfältet är upplagt, kukmätning är ju något som avtar lite med tiden dock, det blir mer avslappnat när man blir lite äldre, då fler människor slutar bry sig.  

Det har såklart alltid funnits ett antal individer som faktiskt varit betydelsefulla för mig(t ex mina 3 main dudes, dvs mina tre superpolare), vars åsikter, råd och uppfattningar jag värderat högt, och tagit in, men annars har jag väl mest kört mitt eget race, på gott och ont. Tungan ute

Emotionell mognad med större empatisk förståelse för personer i min omgivning och ett större hänsynstagande för andra har dock vuxit fram med tid. Eller ja, empati har jag väl alltid känt, jag har bara inte brytt mig, utan som sagt kört mitt race(på gott och ont), och tagit för mig av det dukade bordet, när jag var yngre var jag i princip en skitstövel, no doubt. 

Svårt att säga en precis ålder för när jag övergick från att vara en stor skitstövel till att vara en skitstövel när jag anser att det är berättigat. Flört

25 kanske. Förvånansvärt nog, har jag alltid varit omtyckt och alltid haft väldigt lätt för att få vänner, trots min douchebag attityd, jag har ju dock aldrig gått in för att sätta mig på personer, bara för sakens skull. jag är en väldigt god vän, och i större sociala sammanhang hjälper det förstås att jag är väldigt socialt kompetent, människor gillar personer som är trevliga(motsägelefult ja), och som känner sig säkra, och bekväma i sociala sammanhang, och det är väl tre saker jag alltid haft i min favör. 

• MEE83

Jag är för övrigt ett förvuxet barn fortfarande på en del sätt, entusiasmen, stimulansbehovet och energin är fortfarande likt ett barns, adrenalinjagandet är inte på något sätt förminskat, så det är lite dampvarning Tungan ute  ... nu är jag i och för sig inte gandalf the grey(blir 33 i december), så jag kanske lugnar ner mig mer när jag blir ännu äldre, fast vissa behåller ju sitt så kallade barnasinne hela livet, man blir ju dock äldre och måste ta ansvar, och på den punkten är jag vuxen, och har väl varit sedans jag flyttade hemifrån(även om jag på regelbunden basis varit inblandad i diverse galna upptåg), vilket var direkt efter gymnasiet, först för militärtjänstgöringen, och sedan för plugget.

• MEE83
    sextiotalist skrev 2016-02-19 11:23:10 följande:

Haha, jag har nog inte mognat klart än, jag är ständigt under utveckling.
    Men jag var nog 35+ innan jag kunde säga att jag var "vuxen", dvs redo för att bli förälder.
    Sedan var jag mogen på andra sätt, jag har ju bott helt ensam i närmare 15 år. Väldigt tidigt självgående.
    Men jag har inte släppt allt, jag kan fortfarande ge järnet på dansgolvet, har lite svårt att passa in i ramen som 50+, men struntar fullständigt i det. Jag klär mig fortfarande i korta kjolar och höga klackar (sedan får moraltanterna chockeras precis hur mycket de vill)

Härligt att höra Mrs Sixties, kör så det ryker! Skrattande
    Ålder är bara en siffra, eller vad säger man? 

Jag är uppenbarligen en ung och arg man(skall man ta det som en komplimang?), i alla fall enligt SVT, då jag av en slump(antar jag), blev utvald som intervjuoffer(kanske för att jag är och ser så förbaskat trevlig ut Tungan ute) av deras kvinnliga reporter och hamnade således i deras nyligen startade samhällsprogram(Mitt Sverige) när AIK lirade mot Blåvitt i höstas. 

Jag är uppenbarligen inte bara ung och arg, utan antagligen dessutom en skräckinjagande fotbollshuligan... det räcker tydligen med att vara på förkrök med grabbarna innan match för att få den ärofyllda titeln, som tur var, såg jag till att inte bli outad som den ligist jag uppenbarligen är, casual as fuck och hoodie for the win!

Skön adrenalinstinn kväll förstås, passionerat till tusen, och som grädde på moset blev det vinst. AIKs första och enda förlust på hemmaplan förra säsongen, sådant är värt en hel del i min bok, alltid en skön känsla att klämma dit gnaget. Sedan sprang jag även in i ett par barndomsbekanta änglar(antaligen också unga arga män), det gör man inte så ofta, och man får heller inte chansen att se Sveriges bästa fotbollslag så ofta som exil Göteborgare i Stockholm. Härligt. 

Nu skall jag dra hem och ha lite trevligt moget fredagsmys med min tjej... och såklart vara en ung och glad pappa till in riktigt spralliga liten tjej, som förhoppningsvis växer upp och blir en riktig ängelSolig

Del 1 av 9. Unga arga män. Vad driver unga män till ilska och hat? Och kan man komma ur det? Vi möter en avhoppad nazist, vi skildrar fotbollssupportrar som sprider skräck i det offentliga rummet och vi träffar ungdomar som helt tappat tron på det svenska samhället. Programledare Ylva Hällen och Stephan Wilson.
    Kan ses till tor 25 feb (6 dagar kvar).

Samhällsredaktionen på SVT behöver nog exekvera ett klassiskt hatknull, det mår själen alltid bra av. Hjärta

Ha det! 
Svar på tråden I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)