Inlägg från: Let it Rain |Visa alla inlägg
  • Let it Rain

I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)

Obs! Frågan är endast riktad till dig som är över 30 idag.

I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig" och hittat dig själv? Motivera gärna svaret. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)
  • Let it Rain

Intressant! Ni som svarat lite högre åldrar får hemskt gärna motivera detta.

Oc du som svarat under 18, vad har du för definition av "mogen"? Har du förändrats personlighetsmässigt sedan dess, och isf hur?

• Let it Rain
    Butterscotch skrev 2016-02-19 06:14:09 följande:

Vad är definitionen av mogen? Att vara så pass vuxen att jag kunde klara att leva själv i ett hushåll? I så fall hade jag fixat det i tonåren. Att vara trygg i mig själv och ha en starkt utvecklad självkänsla? Det var nog inte förrän runt 30, innan dess var jag nog tuff utåt men inombords brydde jag mig fortfarande för mycket om vad andra möjligen tänkte om mig. Jag röstade på 30.

Det är snarare den andra förklaringen jag är ute efter.
  • Let it Rain
    Carambolan skrev 2016-02-19 11:12:54 följande:

Vid 23 hade jag hunnit jobba några år, bo hemifrån några år, vara sambo, etc. Då var jag vuxen på riktigt, vi planerade barn, etc.

Hade jag inte fått barn vid 24 utan blivit singel istället är det nog mycket möjligt att jag hade degenererat tillbaka till ungdomsstadiet medan jag pluggade på universitetet, men den vägen var liksom stängd för mig iom familjen.

Fast nu har du nog missförstått vad jag definierar som mognad. Det där är ju yttre attribut som vilken tonåring som helst kan klara av, för att vara krass. Att man klarar av att laga mat, betala räkningar, bo själv och jobba innebär inte nödvändigtvis att man är mogen.

Syftade snarare på när man hade hittat sig själv, byggt en solid personlighet och nått fram till nån slags inre lugn med vem man är.
Svar på tråden I vilken ålder anser du att du hade "mognat till dig"? (Vänder mig endast till er över 30.)