Inlägg från: hg129012 |Visa alla inlägg
  • hg129012

Få 6 månaders äta mer dagtid?

Sluta med att amma på natten också. Ge honom flaska med vatten i. Lär vara jobbigt ett par nätter, skriv m.m men sen lär han sig att äta mer på dagarna eftersom han inte får nåt mättande på natten. Eller om du först testar o natta om honom utan att ge någonting - men det har du säkert testat redan?

• hg129012
    milli79 skrev 2016-02-17 09:40:25 följande:

Fast det är inte normalt för en 6månaders att inte äta på 12h

Säger vem? Min dotter har inte ätit på natten (oftast 12 h) sen hon va 3-4 månader o hon är snart 7 månader o följer sin kurva ändå.
  • hg129012
    milli79 skrev 2016-02-17 11:45:54 följande:

Små barn har hög förbränning och blir hungriga oftare än vi vuxna... det säger sig självt att de behöver mat då. Sen är det ju olika från barn till barn. Nu menar jag inte att de har behov av att äta var 3e timme även på natten men definitivt oftare än 12h...

Min dotter behöver inte äta på natten. Hon får sin välling på kvällen mellan 19-20 o får frukost allt mellan 06-07.30 beroende på när hon vaknar.

Nu ville hon ju ha tips om hur hon skulle få sin son att äta mer på dagen - ett tips är ju då att inte ge så mycket mat på natten. Testa om det går att få honom att somna om på andra sätt.
Svar på tråden Få 6 månaders äta mer dagtid?