Vestra skrev 2016-02-17 20:26:28 följande:
Har jag aldrig upplevt med mina 3 barn. Att dom är dumma mot djuren för att testa oss föräldrar.
Det är snarare runt 1 dom varit och pillat på katterna precis som dom pillar på allt annat. Ligger det en katt i soffan så pillas det på den precis som en fjärrkontroll. Runt 2 har dom haft full koll på hur man ska vara emot katterna.
Är det vanligt att dom är på katterna för att testa föräldrarna?
Vet ej, men min lille provar det mesta som han vet är förbjudet : -) Inklusive att brottas med hunden och dra den i pälsen, öronen och svansen. Hunden är ju såpass knäpp att han glatt står ut med det mesta och har absolut inte vett att hålla sig undan utan söker upp ungen för att busa lite mer oavsett vad jag tycker... Kanske är det så att katter är lite mindre intresserade av hårdhänt bus och har vett att hålla sig undan. Eller så lär sig barnen att katten klöser tillbaka och låter bli att bråka med den. Att bråka med hunden har ju inga direkta konsekvenser förutom att man blir blöt i ansiktet av alla pussar (och att mamma tycker att det är dumt, vilket är kul om du frågar min son...).