• Palestrina

För hård och elak?

Lord Hans skrev 2016-02-17 09:18:45 följande:

Läste mest bara jag,jag och jag. Och att skicka ett brev? Du är inte hård, däremot absolut ingen person som nån borde lägga energi på i en relation. En sån fullblodsegoist som du ger inget mervärde. Hoppas han förstår att gå vidare.

Är man en fullblodsegoist för att man bryr sig om sitt eget välbefinnande och sin egen hälsa?? Det var nytt för mig.
  • Palestrina
    sextiotalist skrev 2016-02-17 15:09:23 följande:
    Du vet väl att det är så när man är kvinna, för en man är det helt OK (i varje fall om man läser vissa trådar, själv tycker jag inte det).
    En riktig kvinna ska uppoffra sig själv och ta hand om man och barn och hem, förutom att bidra ekonomiskt, det är vad jag har lärt mig av vissa här.
    En kvinna som inte ställer upp på det är en fullblodsegoist
    Aha. Ja, jag har alltid tänkt att bara för att man bryr sig om sig själv och har omsorg om sig själv, utesluter det självklart inte att man samtidigt kan bry sig om andra.

Det funkar väl lite på samma sätt som med syrgasen i ett flygplan? Kom ihåg att först se till att du själv får syre, så att du inte kollapsar, för på det sättet är du ju inte till någon hjälp över huvud taget utan bara en belastning. Jag tycker att ts verkar vara en klok människa.
  • Palestrina
    Palestrina skrev 2016-02-17 17:00:28 följande:
    Aha. Ja, jag har alltid tänkt att bara för att man bryr sig om sig själv och har omsorg om sig själv, utesluter det självklart inte att man samtidigt kan bry sig om andra.

Det funkar väl lite på samma sätt som med syrgasen i ett flygplan? Kom ihåg att först se till att du själv får syre, så att du inte kollapsar, för på det sättet är du ju inte till någon hjälp över huvud taget utan bara en belastning. Jag tycker att ts verkar vara en klok människa.
    Åh, nu lät det som om jag tyckte att ts skulle ta hand om sig själv för att kunna ta hand om andra. Men det var ju inte riktigt så jag menade.
Svar på tråden För hård och elak?