• BK1986

ivf umeå!

Vi vet inte riktigt än. Fördelen med att vänta är att vi får lite tid att bara ägna oss åt varandra. Vi har varit inne i detta i snart ett år, och det är lite slitsamt. Dessutom tänkte vi att man kan ju försöka så att det blir januari istället för december. :)

Så himla skönt för er! :) Förstår verkligen att ni har nedräkning. :)

Vi fick sova över eftersom vi har en bit att färdas. Men vi sov hos bekanta, så vi har inte betalat något. Har fått blanketter om reseersättning men inte orkat fylla i dem än. Får se hur vi gör.

Hur är det för er? Har ni också en bit att färdas eller bor ni i närheten av Umeå?

• BK1986
    lompan skrev 2016-02-28 10:10:32 följande:

okej, då förstår jag... får man välja hade jag inte heller velat ha barn i december, men just nu är man ju desperat så jag skulle ta ett barn vilken månaddagtimmesekund som helst! ;)

Ja vi bor i luleå, så det är 26 mil... vi ska ringa och kolla om vi har möjlighet att sova över på patient hotellet eller om dom betalar hotell!

Har ni funderat ut några barn namn? det är typ våran favorit syssla, vi sitter och funderar på coola namn så fort vi har lite att göra! haha tror vi börjar bli knäpp!

Vi har bestämt oss för att köra igång på nästa blödning. Så nu får vi vänta och se när det blir. :)

Okej! Vi har ungefär 16 mil, så det blev mycket bilkörande för äggplock och ET. :) Två timmar är ju sådär misslagom långt. När vi gjorde ET så körde vi ner bara för det.

Jamen vi har några namn på lur. Jag har dock varit väldigt försiktig med att syssla alltför mycket med bebisgrejer. Alltså typ tänka på namn, kolla barnvagn osv. För mig är det som upplagt för besvikelse. När jag väl plussat och fått göra ultraljud tror jag att jag kommer våga lite mer. :)
  • BK1986
    MMJ skrev 2016-03-03 11:49:19 följande:

Jaha! Ja då delar vi ju stad till och med :)

Har ni berättat för någon, typ familj, att ni ska göra en IVF? Jag är så kluven, hade jättegärna pratat med min mamma men samtidigt vill jag överraska henne och resten av familjen med en graviditet

Vi gjorde så att vi berättade när det blev klart att vi skulle göra IVF. Först hade vi ju ett halvår med ägglossningsstimulerande (Pergotime) och då sa vi inget till familjen.

Men det där måste man ju känna själv. När jag berättade för min syster att vi skulle göra IVF och jag var ledsen över att vi aldrig bara skulle få överraska med en graviditet så sa hon att det inte hade varit det mest oväntade som skulle ha hänt ändå. Två vuxna runt 30 med fasta jobb och nyss köpt hus. Alla väntar ju bara på det ändå. ;)

Det har varit skönt att de vet så att de slipper fundera och att vi inte behöver smussla. Men för mig har det varit viktigt att dra upp tydliga gränser för när jag vill prata om det och inte.
  • BK1986
    lompan skrev 2016-03-03 15:21:00 följande:

Vad står ET för? :)

okej, så ni satsar på januari barn istället?

Embryo Transfer. :)

Nja. Nu har vi kommit fram till att vi kör på nästa blödning. När nu den blir. :)
  • BK1986
    lompan skrev 2016-04-12 22:36:18 följande:

Min man hade inga spermier. Vi ska besöka en privat klinik i finland imorgon för att donera spermier...

Hur går det själv?

Vad tråkigt. Jag beklagar. :( Går det fortare i Finland än i Sverige varför ni åker dit?

Vi hade äggplock i torsdags och i fredags ringde de och sa att inget ägg hade blivit befruktat. Inte ett enda trots mikroinjektion. Vi vet inte vad som hänt än utan har telefontid med läkaren på torsdag.
  • BK1986

Ja det är riktigt hårt. Vi fick ut 9 ägg men jag vet inte hur många som var mogna. Har inte fått någon information annat än att inget blev befruktat. Sköterskan som ringde kunde inte svara på en enda fråga.

Nej. Inget fel på någon av oss vad vi vet. Hoppas verkligen att vi får några svar imorgon.

Vad säger du om Finland? Går det fortare där än i Sverige? Eller du kanske inte ville svara. Du måste inte. :)

• BK1986

Hoppsan. Ett år är länge att vänta. Gör ni insemination då eller blir det IVF?

Tack för omtanken. :) Jomen jag mår okej nu. Är dock känslomässigt rätt slut. Och nervös inför vad läkaren kommer att säga imorgon såklart.

• BK1986

Men jösses! Vadå råkade? Gjorde ni båda försöken i Finland?

Grattis! Vad roligt! Vi gjorde ett till försök innan sommaren där de gjorde PICSI. Fyra ägg blev befruktade och det jag fick tillbaka fäste! Så imorgon går vi in i vecka 9. :)

Vi fick inget till frysen, men det gick så bra att det känns okej ändå. :)

• BK1986

Men ändå. Sånt ska ju bara inte kunna hända! Skönt att ni fick någon slags kompensation iallafall.

PICSI är också microinjektion men spermierna går genom fler steg så att man väljer ut de allra allra bästa. För oss verkar det ha varit grejen. :)

Tack! Jag mår bra! Trött, hungrig, lite växtvärk och illamående om jag blir för hungrig. Annars bara fint. :) Hur mår du själv?

• BK1986

Men usch! Hur överstimulerad blev du egentligen? Jag blev också det, gick upp drygt 5 kg i vätska men de gjorde inget. Det höll i sig i två veckor innan det la sig igen. På UL i torsdags såg hon fortfarande lite vätska men det var ju ingenting jämfört med tidigare.

Hoppas verkligen att du får må bättre snart! De säger ju att det värsta brukar lägga sig efter vecka 12-13 någonting.

Svar på tråden ivf umeå!