Ingen barnvakt till syskonet inför förlossning - vad gör man?
Det finns ju barnvaktsföretag. Hör med ett sådant om det går att hitta någon som kan rycka in med kort varsel.
Ta med barnet till förlossningen är ett no no.
Det finns ju barnvaktsföretag. Hör med ett sådant om det går att hitta någon som kan rycka in med kort varsel.
Ta med barnet till förlossningen är ett no no.
Strular med mitt login, och kan inte citera. Det är jag som har samma situation som ts.
Någon frågade "hur JAG tänker". Jadu, jag tänker realistiskt. Jag vet inte hur det är för dig men här dräller det inte av folk som helt osjälviskt sätter livet på paus och skippar jobb, plugg, familj, mm för att barnvakta någons barn. Det handlar ju om minst ett dygn! Och visst måste man vara tillgänglig dygnet runt, samtalet ksn ju komma tre på natten. Den barnvakt vi har anlitat tidigare skulle säkert göra det förutsatt att det inte krockar med hennes skola eller något annat. Det är helt enkelt inte tillräckligt tillförlitligt. Men såklart ska jag fråga, dock omöjligt för någon att ge ett annat svar än "om jag kan".
Visst kan man försöka haffa en granne och hoppas på att denne är vettig. Men svaret lär ju bli samma där. Tror som sagt de flesta hjälper till förutsatt att det inte krockar för mycket med deras eget liv, och det är ju lite svårt att veta i förväg.
Har aldrig hört talas om barnvaktsförmedlingar som kör dygnet-runt-jour och kommer på en timmes varsel för att stanna i nåt dygn. Var finns dessa menar ni och till vilka priser?
Jag såg för ett tag sedan en fråga på försäkringskassens facebook som handlade om just detta. Får någon annan vabba när mamman och pappan är på förlossningen? Svaret de gav var att det inte fanns någon ersättning att få.