• Ewald01

Hur många tjejer är det som inte hittar nån kille?

Alla här pratar ofta om killar som inte hittar någon tjej, men hur är det egentligen tvärtom? Hur många tjejer finns det som inte hittar någon kille eller någon bra kille?

Finns det tjejer som inte hittar någon kille och vill prata om det?

(Anonyma svar tillåts)

• Svar på tråden Hur många tjejer är det som inte hittar nån kille?
  • Anonym (En till)

Jag är femtio plus och har inte haft en längre relation med en man sedan jag var tjugo. Har sedan dess träffat några män för kortare romanser men det har inte hållt. Har dejtat tre män på cirka femton år. Ingen av dessa tre ville ha någon relation utan bara ha sex fast det sa de inget om förrän jag konfronterade dem. Nu har jag väldigt svårt att lita på män eftersom jag bara verkar dras till svin. Mitt utseende är ok så jag tror inte det beror på det. Jag tror helt enkelt det är mitt öde att vara evig singel. Kanske det också handlar om den tid vi lever i då friheten att kunna leva kravlöst tycks stå högre i kurs framför allt hos män. De får ju alltid tag på godtrogna (som jag) eller medvetet villiga tjejer så varför skulle männen då binda sig när de ändå kan få vad de vill och när de vill?

• Anonym (G)

Beror på vad du menar.

Jag hittar ingen kille jag vill ha , men det finns gott om killar som är intresserade.

Men jag är hellre singel än att nöja mig med en kärlekslös ljummet förhållande , även om det är inget fel på flera av dessa män i teorin.

• seriösanvändare
    Ewald01 skrev 2016-02-10 20:47:21 följande:
    Alla här pratar ofta om killar som inte hittar någon tjej, men hur är det egentligen tvärtom? Hur många tjejer finns det som inte hittar någon kille eller någon bra kille?

Finns det tjejer som inte hittar någon kille och vill prata om det?

(Anonyma svar tillåts) smile1.gif
    Antal tjejer som inte hittar någon kille, trots att de tar vem som helst eller nästan vem som helst = nära noll.

Antal tjejer som inte hittar någon kille de vill ha = ganska många.

Observera att det sistnämnda inte behöver betyda att tjejen har skyhöga krav på killen. Vissa har det, men de flesta inte. Men det kan finnas andra anledningar till att de har svårt att hitta någon: Otur, inte så attraktiva själva, social fobi osv.
    Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (Vem som helst)
    seriösanvändare skrev 2016-02-11 20:41:10 följande:
    Antal tjejer som inte hittar någon kille, trots att de tar vem som helst eller nästan vem som helst = nära noll.

Antal tjejer som inte hittar någon kille de vill ha = ganska många.

Observera att det sistnämnda inte behöver betyda att tjejen har skyhöga krav på killen. Vissa har det, men de flesta inte. Men det kan finnas andra anledningar till att de har svårt att hitta någon: Otur, inte så attraktiva själva, social fobi osv.
    Nja, om man tar vem som helst då är det kanske även enkelt för killar att hitta ngn tjej

Hmm, hur många tjejer hittar inte ngn kille som de vill ha? Kan man ange det i %?
  • Anonym (Vem som helst)
     Otur, inte så attraktiva själva, social fobi osv.

Ja, precis. Men hur kan man lösa det med "otur"? Det måste ju finnas vägar för att lösa probemet med "otur".

Social fobi .... men då vill tjejen kanske inte ha ngn kille? Eller hur bete sig sådana människor? hmm ...
  • Anonym (Carrera)

Jag vet tre som har varit singel länge, de har nämligen höga krav och är helt fantastiska själva.

Många män är tyvärr psykiskt svaga/lider av machokomplex och klarar inte att deras kvinna är mer kompetent/kommer längre i karriären än de själva. En reko människa har vett att vara stolt över sin partners framgångar, kan man inte det förtjänar man inte personen ifråga.

De män som spelar i samma liga söker dessutom oftare efter en traditionell hemmafru som helhjärtat kan ägna sig åt att sopa banan åt dem på hemmaplan så att de kan göra karriär. Att få ihop ett teamarbete där man turas om är en utmaning, men det går om man vill.

De kvinnor som inte får stöd tackar ofta nej till chefsposter och möjligheter, och i Sverige är det fortfarande både dyrt och lite fult att hyra in tredje man för att skjutsa barn och läsa läxor med dem medan man själv jobbar. Delvis därför finns det färre kvinnliga chefer i Sverige än i USA.

• Anonym (Cecilia)

Der är väl rätt ocanligt med eviga singlar av båda könen? Eller?

Vet inte om det finns någon statistik på sånt, men själv känner jag ytterst få som varit singlar länge (samtliga kvinnor).

Själv har jag varit singel i många år och jag upplever att det är väldigt ovanligt.

• S c h n a
    Anonym (Vem som helst) skrev 2016-02-13 07:25:37 följande:

Otur, inte så attraktiva själva, social fobi osv.

Ja, precis. Men hur kan man lösa det med "otur"? Det måste ju finnas vägar för att lösa probemet med "otur".

Social fobi .... men då vill tjejen kanske inte ha ngn kille? Eller hur bete sig sådana människor? hmm ...

Klart de kan vilja ha någon trots social fobi, men det blir svårt att träffa någon. Nervositet är inte särskilt bra för sexlusten heller, så även om män tar initiativet så försvinner ju den i deras närvaro.
  • S c h n a

Social fobi är ju social fobi oavsett kön på vederbörande. Hur många ofrivilliga singelmän har inte social fobi..

..och inte sällan är det män med social fobi som har minst förståelse för hur det är. Att de själva i princip behöver någon som bänder upp den låsta dörren till pojkrummet för att sen curla fram en kontakt genom att få honom känna sig trygg och avslappnad, verkar inte leda till djupare förståelse för kvinnor med samma problem.

• Tecum
    S c h n a skrev 2016-02-13 11:07:38 följande:
    Social fobi är ju social fobi oavsett kön på vederbörande. Hur många ofrivilliga singelmän har inte social fobi..

..och inte sällan är det män med social fobi som har minst förståelse för hur det är. Att de själva i princip behöver någon som bänder upp den låsta dörren till pojkrummet för att sen curla fram en kontakt genom att få honom känna sig trygg och avslappnad, verkar inte leda till djupare förståelse för kvinnor med samma problem.
    Vad grundar du den analysen på? Rimligtvis borde de förstå andra med samma problem oavsett kön. men om de inte kan hjälpa sig själva är det inte lätt att hjälpa andra. Möjligen kan det vara så att de inte tror att kvinnor kan ha sådana problem då den allmänna uppfattningen är att "alla kvinnor" kan få män hur lätt som helst.
  • S c h n a
    Tecum skrev 2016-02-13 13:38:12 följande:

Vad grundar du den analysen på? Rimligtvis borde de förstå andra med samma problem oavsett kön. men om de inte kan hjälpa sig själva är det inte lätt att hjälpa andra. Möjligen kan det vara så att de inte tror att kvinnor kan ha sådana problem då den allmänna uppfattningen är att "alla kvinnor" kan få män hur lätt som helst.

Det var bara en något sarkastisk kommentar baserad på min iakttagelse av de män som, sin oerhörda sociala fobi till trots, hörs mest angående kvinnors möjligheter att etablera relationer.

Förhoppningsvis har de män som inte hörs en större förståelse, och det tror jag nog att de har.

Jag tror det är precis som du skriver i sista meningen där.
Svar på tråden Hur många tjejer är det som inte hittar nån kille?