• S c h n a

Hur många tjejer är det som inte hittar nån kille?

Anonym (Vem som helst) skrev 2016-02-13 07:25:37 följande:

Otur, inte så attraktiva själva, social fobi osv.

Ja, precis. Men hur kan man lösa det med "otur"? Det måste ju finnas vägar för att lösa probemet med "otur".

Social fobi .... men då vill tjejen kanske inte ha ngn kille? Eller hur bete sig sådana människor? hmm ...

Klart de kan vilja ha någon trots social fobi, men det blir svårt att träffa någon. Nervositet är inte särskilt bra för sexlusten heller, så även om män tar initiativet så försvinner ju den i deras närvaro.
  • S c h n a

Social fobi är ju social fobi oavsett kön på vederbörande. Hur många ofrivilliga singelmän har inte social fobi..

..och inte sällan är det män med social fobi som har minst förståelse för hur det är. Att de själva i princip behöver någon som bänder upp den låsta dörren till pojkrummet för att sen curla fram en kontakt genom att få honom känna sig trygg och avslappnad, verkar inte leda till djupare förståelse för kvinnor med samma problem.

• S c h n a
    Tecum skrev 2016-02-13 13:38:12 följande:

Vad grundar du den analysen på? Rimligtvis borde de förstå andra med samma problem oavsett kön. men om de inte kan hjälpa sig själva är det inte lätt att hjälpa andra. Möjligen kan det vara så att de inte tror att kvinnor kan ha sådana problem då den allmänna uppfattningen är att "alla kvinnor" kan få män hur lätt som helst.

Det var bara en något sarkastisk kommentar baserad på min iakttagelse av de män som, sin oerhörda sociala fobi till trots, hörs mest angående kvinnors möjligheter att etablera relationer.

Förhoppningsvis har de män som inte hörs en större förståelse, och det tror jag nog att de har.

Jag tror det är precis som du skriver i sista meningen där.
Svar på tråden Hur många tjejer är det som inte hittar nån kille?