• Underhill

Ingen lust

Hur menar du att din partner skall mäkta med att att ta initiativ om han tidigare blivit avvisad/nobbad (du har tackat nej) så många gånger så han slutat och låtit dig komma till honom? Jag förstår att han inte tar initiativ längre om så är fallet, jag känner alltför väl igen det och är ungefär där din partner är i den relationen jag lever i. Jag har accepterat att jag och min partner har olika lust även om det känns lite jobbigt ibland, så vi har sex när hon vill och känner sig sugen. 

Prata med honom om vad du önskar och vill. 

E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-09 21:38:35 följande:
    Tja visst finner han sig i det och jag tar ju som sagt hand om honom ändå så han är ju inte helt utan tillfredsställelse iaf men jag vill gärna ha mer sex och det är klart han vill det också. Jag mörker av lite frustration ibland om vi pratat om sex tidigare under dagen och sedan försöker få till det på kvällen och det inte går, vid ett sådant tillfälle blev han faktiskt riktigt sur men vem hade inte blivit det....
    Och när jag väl får lust så är det alltid fel tidpunkt...
    Jag menade att jag förstår att han inte vill ta initiativ och att jag inte klandrar honom men samtidigt önskar jag mera initiativ ändå eftersom det är ganska osexigt och inte alls tändande att fråga om han vill ha sex man vill ju att det liksom ska kunna komma helt naturligt någon gång ibland iaf, ja vem förstår sig egentligen på den kvinnliga hjärnan....
    Ibland när jag tar initiativ så fattar han inte så jag måste tillslut ställa frågan iaf och då skiter det sig för mig...då är det kört.
    Som sagt, sexet är helt jävla fantastiskt(ja i vanliga fall, nu är det bökigt och tungt) men att ta sig dit är för mig jätte svårt, vilket jag inte själv förstår mig på
    Ingen av er är tankeläsare...
    ...hur tar du initiativ tycker du? Lägger du dig naken i sängen de gångerna du är sugen eller ger du honom en extra lång kram? Förstår du vad jag menar? Det du anser vara att ta initiativ är inte samma sak som din partner anser vara att ta initiativ.

Var tydlig! Handla när du är sugen. Visa vad du vill och att du vill. Inga flyktiga försök som du hoppas din partner skall snappa upp. Sådant kan komma senare när ni fått igång det hela om det är det du vill. Kan bli tröttsamt att behöva läsa mellan raderna varje gång, precis som du beskriver att du gärna hade sett att man inte behöver tala klarspråk och fråga: "ska vi knulla" :) 

Jo, jag vet...min partner kan vara sugen mitt på dagen och skicka trevliga SMS osv, men när kvällen kommer och tröttheten lägger sig som ett lock över en i TV soffan försvinner allt vad lust heter och man vill bara sova :)

Jag hade uppskattat tydlighet. Att min partner vågade ta för sig lite mer. Efter år av avvisande och nobbande blir det inte lätt att återfå självkänslan att ta initiativ...både av respekt och för att man inte orkar och i vissa perioder bara inte bryr sig på det viset man gjorde tidigare.
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Celines Essence skrev 2016-02-10 10:44:34 följande:
    Oj. Det där hade jag aldrig klarat.
    I min förra relation gjorde jag ibland tydliga inviter, men om jag då inte kunde "fullfölja" kändes det jättehemskt. Min dåvarande man blev jättebesviken och upplevde att jag var kåt, men blev avtänd pga honom. Det gjorde att jag blev ännu mer rädd att lusten skulle svika, prestationsångesten ökade, så för mig måste det få vara öppet vad det leder till. Varför måste man berätta innan?
    I min nuvarande relation kan jag vara tydlig om jag känner för det, eller otydlig om jag inte vet. Allt är lika okej. Det ger mig trygghet att våga leva ut min sexualitet.
    Jag tror för övrigt inte på din taktik att själv sluta ta initiativ, för då ökar ju pressen ytterligare på henne. Kanske börjar hon känna sig oattraktiv, eller oälskad och de känslorna är ju lustdödare.

Samtal, kärlek och kravlöshet tror jag är de bästa ingredienserna.
    Kan inte minnas att jag skrev att man måste berätta innan? Jag tror på tydlighet och tydlig kan man vara på olika sätt. Tydlig kan man tycka att man själv är fast man inte uppfattas som det av mottagaren och vise versa. Gäller ju att hitta en bra och fungerande väg i den relationen man lever i givetvis, men har man provat på ett sett en längre tid utan vidare resultat kanske man borde testa något annat!? :)

Hm...vet inte vad som är värst där...att känna sig oattraktiv för att ens partner har slutat ta initiativ för att släppa fram sin partner och eller scenariot där man är tokkåt och visar det och tjatar o stånkar och stönar över att man aldrig har sex...troligtvis är medelvägen att föredra här :)

Håller med att samtal/kommunikation och kärlek är bra baser att utgå ifrån, men kravlöshet kommer inte med posten direkt. 
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Ingen lust