Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-09 21:38:35 följande:
Tja visst finner han sig i det och jag tar ju som sagt hand om honom ändå så han är ju inte helt utan tillfredsställelse iaf men jag vill gärna ha mer sex och det är klart han vill det också. Jag mörker av lite frustration ibland om vi pratat om sex tidigare under dagen och sedan försöker få till det på kvällen och det inte går, vid ett sådant tillfälle blev han faktiskt riktigt sur men vem hade inte blivit det....
Och när jag väl får lust så är det alltid fel tidpunkt...
Jag menade att jag förstår att han inte vill ta initiativ och att jag inte klandrar honom men samtidigt önskar jag mera initiativ ändå eftersom det är ganska osexigt och inte alls tändande att fråga om han vill ha sex man vill ju att det liksom ska kunna komma helt naturligt någon gång ibland iaf, ja vem förstår sig egentligen på den kvinnliga hjärnan....
Ibland när jag tar initiativ så fattar han inte så jag måste tillslut ställa frågan iaf och då skiter det sig för mig...då är det kört.
Som sagt, sexet är helt jävla fantastiskt(ja i vanliga fall, nu är det bökigt och tungt) men att ta sig dit är för mig jätte svårt, vilket jag inte själv förstår mig på
Ingen av er är tankeläsare...
...hur tar du initiativ tycker du? Lägger du dig naken i sängen de gångerna du är sugen eller ger du honom en extra lång kram? Förstår du vad jag menar? Det du anser vara att ta initiativ är inte samma sak som din partner anser vara att ta initiativ.
Var tydlig! Handla när du är sugen. Visa vad du vill och att du vill. Inga flyktiga försök som du hoppas din partner skall snappa upp. Sådant kan komma senare när ni fått igång det hela om det är det du vill. Kan bli tröttsamt att behöva läsa mellan raderna varje gång, precis som du beskriver att du gärna hade sett att man inte behöver tala klarspråk och fråga: "ska vi knulla" :)
Jo, jag vet...min partner kan vara sugen mitt på dagen och skicka trevliga SMS osv, men när kvällen kommer och tröttheten lägger sig som ett lock över en i TV soffan försvinner allt vad lust heter och man vill bara sova :)
Jag hade uppskattat tydlighet. Att min partner vågade ta för sig lite mer. Efter år av avvisande och nobbande blir det inte lätt att återfå självkänslan att ta initiativ...både av respekt och för att man inte orkar och i vissa perioder bara inte bryr sig på det viset man gjorde tidigare.