Inlägg från: VitaUgglan |Visa alla inlägg
  • VitaUgglan

Amningsfrustration!! Hjälp!

Jag har en liten bebis på 12 dagar! Jag har försökt amma från start men känner att jag helt enkelt inte får till det!! Jag behöver hjälp!!?

Det började redan på BB, jag verkade inte ha tillräckligt med mjölk för att liten ska bli mätt!! Jag ammar och ammar men ändå skriker han sig tröstlös efteråt! Han får lite ersättning så han blir nöjd! Men ska det va såhär? Vad ska jag göra?! Det är så frustrerande att inte kunna trösta sitt barn!!

• Svar på tråden Amningsfrustration!! Hjälp!
  • VitaUgglan

Det är sån hets kring detta med amning, märkte det både på BB och BVC! Dom får en att må så dåligt när det inte riktigt funkar med amningen!! Jag får sån ångest över detta och känner mig misslyckad! Misslyckad för att jag inte kan mätta och trösta min bebis!!

Jag har beställt en pump, jag hoppas det kanske hjälper lite.. Då ser man ju iallafall om det finns nån mjölk! Bebis tar både bröst och flaska så att ge ersättning är inga problem, har bara svårt att veta hur mycket ersättning man ska ge?

Allt tjat om amning hos barnmorskan och andra ställen men det är inte som berättar hur man ska göra när det INTE funkar som det ska!! :(

• VitaUgglan

Nej de ska inte behöva vara hungriga! De tre första nätterna hemna va hemska! Jag hade ju fått ua på amningen på BB och trodde allt var frid och fröjd men såå fel man kan ha! Jag ammade och ammade och ammade och ammade tills det sved och blödde men inte va bebis nöjd inte, ringde tillbaka till BB frågade om råd? Vad gör jag med min otröstliga bebis?! Fick till svar att amma, kör honom i vagnen ta en runda med bilen, ha dammsugaren igång!! Aldrig i livet tänkte jag, gav honom lite ersättning och efter det somnade han som en stock!! ????????????

• VitaUgglan

Tack för era berättelser tips och kloka svar!!

Vill och vill jag vill självklart göra det som är bäst för mitt barn( har fortfarande inte vant mig vid tanken att jag faktiskt har en liten son) hehe.. Men visst, för mig har detta blivit en enda lång ond cirkel, i morse va det samma visa han sög och sög och grät och jag grät för att det gjorde ont och det verkade inte hända ett skit!! Han har ganska stort sugbehov så det är inga problem att växla mellan bröst napp och flaskan! Hela grejen känns bara hopplös just nu!!

Sambon va nu iväg och köpte en pump, medela swing, det kom ca 40ml i ena bröstet 0 ml i andra!! Inte för att detta gjorde mig klokare men hur gör ni som pumpar? Hur mycket ska man ha?

• VitaUgglan

Har nu pumpat vid två tillfällen och fått ut 40ml ganska exakt i vänster bröst båda gångerna i höger kommer det ingenting.. Funderar på om det kan va därför han blivit så frustrerad varje gång jag försöker amma, för att det bara kommer ur det ena!?

Jag försöker nu ta detta med ro och pumpar innan han vaknar och ser hur mycket jag får ut och sen ger jag han det och lite ersättning om det skulle behövas! Är denna metoden helt fel? Eller kan detta kanske fungera?

Svar på tråden Amningsfrustration!! Hjälp!