• VitaUgglan

Amningsfrustration!! Hjälp!

Jag har en liten bebis på 12 dagar! Jag har försökt amma från start men känner att jag helt enkelt inte får till det!! Jag behöver hjälp!!?

Det började redan på BB, jag verkade inte ha tillräckligt med mjölk för att liten ska bli mätt!! Jag ammar och ammar men ändå skriker han sig tröstlös efteråt! Han får lite ersättning så han blir nöjd! Men ska det va såhär? Vad ska jag göra?! Det är så frustrerande att inte kunna trösta sitt barn!!

• Svar på tråden Amningsfrustration!! Hjälp!
  • Curlingmorsan

Kanske kan du pumpa? Jag fick låna pump på BB. Men för mig/oss funkade det inte alls. Gav upp amningen efter 4 veckor och gav ersättning. Med barn nr 2 gav jag ersättning direkt på BB. Är nu gravid med barn nr 3 och kommer även denna gång ge ersättning direkt på BB.

• VitaUgglan

Det är sån hets kring detta med amning, märkte det både på BB och BVC! Dom får en att må så dåligt när det inte riktigt funkar med amningen!! Jag får sån ångest över detta och känner mig misslyckad! Misslyckad för att jag inte kan mätta och trösta min bebis!!

Jag har beställt en pump, jag hoppas det kanske hjälper lite.. Då ser man ju iallafall om det finns nån mjölk! Bebis tar både bröst och flaska så att ge ersättning är inga problem, har bara svårt att veta hur mycket ersättning man ska ge?

Allt tjat om amning hos barnmorskan och andra ställen men det är inte som berättar hur man ska göra när det INTE funkar som det ska!! :(

• Rani
    VitaUgglan skrev 2016-02-08 19:20:39 följande:

Det är sån hets kring detta med amning, märkte det både på BB och BVC! Dom får en att må så dåligt när det inte riktigt funkar med amningen!! Jag får sån ångest över detta och känner mig misslyckad! Misslyckad för att jag inte kan mätta och trösta min bebis!!

Jag har beställt en pump, jag hoppas det kanske hjälper lite.. Då ser man ju iallafall om det finns nån mjölk! Bebis tar både bröst och flaska så att ge ersättning är inga problem, har bara svårt att veta hur mycket ersättning man ska ge?

Allt tjat om amning hos barnmorskan och andra ställen men det är inte som berättar hur man ska göra när det INTE funkar som det ska!! :(

Ja, visst är det intressant? Om det finns en amningsmottagning på ett sjukhus nära dig så ta kontakt med dem.
  • Curlingmorsan
    VitaUgglan skrev 2016-02-08 19:20:39 följande:

Du är inte det minsta misslyckad!!!
    Jag kommer ihåg amningshetsen på BB. Helt sjukt! Huvudsaken är väl att bebisen får mat och att barn och mamma mår bra?!
    Med barn nr 2 var det inte ett ord om amning på BB. Så stor skillnad på första och andra barnet. Däremot fick jag hela tiden försvara mitt beslut på MVC. Jobbigt att hela tiden bli ifrågasatt, inte konstigt de får en att känna sig värdelös! :(
  • Grön elefant

Vill bara inflika att det som kommer när man pumpar inte är ett mått på hur mycket mjölk det kommer när man ammar. Oftast kommer det mer när bebisen suger.

• Grön elefant

Vill också säga att vid 12 dagars ålder så låg mina barn typ jämt vid bröstet. Men om du upplever att mjölken inte räcker till så ska du nog ge ersättning. Ta kontakt med en amningsmottagning.

• straw2008

Men ge mer ersättning då, inte ska väl en så liten behöva skrika av hunger iaf? 

I kinamockaskogen.....
  • VitaUgglan

Nej de ska inte behöva vara hungriga! De tre första nätterna hemna va hemska! Jag hade ju fått ua på amningen på BB och trodde allt var frid och fröjd men såå fel man kan ha! Jag ammade och ammade och ammade och ammade tills det sved och blödde men inte va bebis nöjd inte, ringde tillbaka till BB frågade om råd? Vad gör jag med min otröstliga bebis?! Fick till svar att amma, kör honom i vagnen ta en runda med bilen, ha dammsugaren igång!! Aldrig i livet tänkte jag, gav honom lite ersättning och efter det somnade han som en stock!! ????????????

• straw2008
    VitaUgglan skrev 2016-02-09 08:46:55 följande:

Nej de ska inte behöva vara hungriga! De tre första nätterna hemna va hemska! Jag hade ju fått ua på amningen på BB och trodde allt var frid och fröjd men såå fel man kan ha! Jag ammade och ammade och ammade och ammade tills det sved och blödde men inte va bebis nöjd inte, ringde tillbaka till BB frågade om råd? Vad gör jag med min otröstliga bebis?! Fick till svar att amma, kör honom i vagnen ta en runda med bilen, ha dammsugaren igång!! Aldrig i livet tänkte jag, gav honom lite ersättning och efter det somnade han som en stock!! ????????????

Precis samma som för mig... har 3 barn o alltid fått UA ang ammningen på BB. 
    Med första barnet visste vi inte bättre, åkte runt i bilen o allt vad det var.... Men först då han fick en flaska blev han nöjd glad o sov så otroligt länge o gott. Gör ont i mig att jag inte köpte ersättning tidigare. 
    Andra barnet var jag snabbare md flaskan, såg direkt henes behov o kände igen beteendet med flaska= mkt nöjd bebis.
    Tredje barnet ersättning med till bb. 
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Amningsfrustration!! Hjälp!