Ivf Sahlgrenska 2016
Åh nej, vad tråkigt!
Njut av sommaren nu, så tar vi nya tag tillsammans i höst. Kram
Åh nej, vad tråkigt!
Njut av sommaren nu, så tar vi nya tag tillsammans i höst. Kram
Härligt! Måtte de gå hela vägen denna gången, tredje gången gillt o allt!
Det blev negativt här, fick svagt positivt men sen blev de snabbt negativt. Så de satte sig nog bara några dagar o sen försvann det. Mensen kom med besked senare...
Så nu får vi ladda om inför sista landstingsförsöket.. IVF3 i höst. Fick ju inga till frysen den här gången så vi måste börja om helt :(
Har telefontid med min läkare om några veckor, så får vi se vilket protokoll de blir denna gång osv.. o hoppas på att få lite svar av henne ang. tidigare försök osv.
Men jag tror de blir långa igen... med tanke på hur bra jag svarat på den behandlingen de två tidigare gångerna.. men vi får se. Isåfall blir det nog spraystart i början av september kanske..
Kram
Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)
Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)
Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?
Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?
Kram till er alla!
Åh vad spännande :) lycka till Jsg är på rd 8 :)
Åh, så spännande! Stort lycka till!
Jag hoppas att jag snart också är där:)
Detta är vårt första försök. Har fortfarande ömma bröst, lite svullen o ständigt hungrig. Dessa symtom är från både sprutorna osv tyvärr. Men fick mer ömma bröst igår så hoppas det betyder något :)
Men herregud vilken kommentar! :s jisses..
Det går ju att vända på steken med. Om man nu ska va sån.
...eller så har vi fått ta denna väg för att vi en dag när vi håller våra bebisar redan gått igenom eld och vatten för att komma dit. Vi kommer känna en hel annan tacksamhet än andra som blir gravida av att titta på ett par kalsonger. De tar de förgivet och det kommer inte vi göra. Vi som kämpar så kommer förstå vilken jäkla välsignelse och gåva detta barn är. Han där uppe (om man nu tror på sånt) - ger en inte mer än man klarar av. Hon hade så lätt att skapa barn kanske för att hon aldrig hade orkat gå igenom det vi går igenom.
Tack för tippset, vet du varför man inte ska ta sånna där kvinno-gravid vitaminer?
Hur går det för dig?
Hej, vill börja med att önska alla lycka till!
Vi har snart väntat i 6 månader (som läkaren sa att väntetiden skulle vara) och när jag pratade med Sahlgrenska för några veckor sen sa de att det stämde med den beräknade väntetiden.. När fick ni kallelse inför IVF? Man är ju så otålig nu när man vet att det närmar sig.. ????
åh, känner med dig!
är på RD 8 idag, men känner mig inte gravid....
Så fruktansvärt jobbigt detta är! Stort lycka till i nästa försök!
Hej,
Jag har inte läst hela tråden. Men jag har en fråga som ni förhoppningsvis kan hjälpa mig med. Vi ringde Sahlgrenska i slutet av augusti och då sa de att väntelistan är 7-8 månader och med kortvarsel 5-6mån. Vi mailade då vårdgarantikansliet och nu ringde IVF kliniken upp och nu sa de att normalaväntetiden är 4-5 månader och på kortvarsel listan så kan man få tid inom 3 månader. För mig låter dessa svar väldigt olika och vet inte vilket jag ska tro på.
Så mina frågor är, hur länge väntade ni innan ni fick ert första besök? Stod ni på kortvarsel listan? Var er utredning redan klar?
Tacksam för svar!
Hello. Plussade för en vecka sedan och är ni inne på mitt 3e försök. Tredje gången gillt hoppas jag på