• ivf februari

Ivf Sahlgrenska 2016

Sarah32 skrev 2016-04-12 16:37:12 följande:

Nu går det vidare:) Har sprutat i 5 dagar nu och först igårkväll började jag känna att magen blev uppsvälld och jag mådde lite illa, idag har det varit bättre igen.

Lämnade blodprov igår och pratade med SU idag, ska få komma på ultraljud på torsdag, spännande, men läskigt:\

IVF februari: Lycka till med starten imorgon!

Provi87: Snart start för dig med, spännande! Var lite rädd för sprutorna i början, men nu går det jättebra, de gör inte ont!

Tack!! Kul och höra om sprutorna. Uppdatera... jag är så nyfiken. Hehe. . Lycka till.
  • ivf februari

Hej alla. Idag är jag på dag 2 med nässpray. Den spännande resan har börjar för mig. Äntligen. Någon som mått dåligt med suprecur nässpray?

• ivf februari

Hej. Har gått igenom nässprayens första period, har mått väldigt bra. Tog blodprov igår, fick besked idag att jag börjar med sprutorna på torsdag. Allt såg fint ut. (Det var jag så nervös för) så spännande, ett steg närmare bebis och jag är lättad. Dock är jag väldigt nervös för äggplock. Dock säger många att äggplock är lindrigare än spolning av äggledare och det klarade jag galant. Så det är bara att hoppas att det är lika lätt för mig :)

• ivf februari
    Gweny skrev 2016-05-04 10:22:56 följande:

Hej alla kämpande tjejer!

Vill bara sprida lite hopp...

Jag/vi gick också på SU för IVF. Jag har hypotyreos och PCO som ställt till det.

Vi hade bra erfarenhet av personalen och snabba svar på mail.

Jag gjorde långa protokollet, då det inte gick att lita på min äl.

På vårt 2a FET lyckades vi plusa och jag är nu i v.35!

Vid båda FET så överlevde första embryot som tinades upp.

Hoppas ni alla kommer lyckas snart!

Är såå tacksam vi fick denna hjälp.

Jag kör också långa protokollet och hoppas på att insättning och allt där till är positiv om 2 veckor... va kul att det lyckades så fort för er :)
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-04 09:55:40 följande:

Äggplock fixar du galant! Va inte rädd, jag var skiträdd o nervös innan men det går fort (typ 10 min högst) och gjorde knappt ont. Hade däremot värk som tusan efteråt men de går ju över det med! :)

Man får helt enkelt leva med värken efteråt.. är det så illa att du vart hemma från jobbet dagen efter äggplock? Om man har ont efteråt, kan dom ändå göra insättning då? Många funderingar härifrån:)
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-05 09:59:01 följande:

Ja, precis. Ja, jag var hemma dagen efter men jag hade nog kunnat jobba om jag velat men det kändes skönt att va hemma en extra dag. Kände mig ganska svullen o magen men det var nog mest av Lutinusen tror jag. Ja, det tror jag dom kan göra en insättning trots att man har ont :) Men på min insättning så hade jag inget ont längre!

OK. Jag känner mig svullen nu bara utav nässpray. Får se nu när sprutorna blir involverade också :) men man måste klara det (så är det bara) hur länge tar man dom vaginaltabletterna?
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-05 11:50:48 följande:

Jaså? Jag blev inte svullen varken av spray eller sprutor sist!? Fick inga biverkningar alls förutom lite svettningar av sprayen :) Vaginaltabletterna är meckiga.. men bara o göra det med.. man ska ta dom i typ två-tre veckor har jag för mig.. om man blir gravid.. ganska länge iaf :D

Olika symptom på alla:) haha. Tabletterna är väl en droppe i havet, bara det blir nått bra av det:) tack för info..
  • ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-05 12:09:08 följande:

Hej alla! Nu ger jag mig in i leken igen:) Har haft en blödning sedan mitt avbrutna första försök, så på måndag är jag på cd20 igen och kan börja med suprecur. Det finns hopp!

VA kul. Hur va de, hade du blogg?så man kan följa där med:)
  • ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-06 09:54:14 följande:

Hej! Nej, jag har ingen blogg, har dock funderat på att starta en, men just nu väntar vi på fiber och har inget bredband, att skriva på telefonen är fö meckigt:/ Hör av mig om det blir ändrade planer:) Har du blogg? Hur går det för dig nu när du är igång?

Okok. Nej jag har tyvärr ingen blogg heller. Jo de går bra.. Andra sprutan ska snart tas... på måndag blir de nytt blodprov:)
  • ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-08 15:47:59 följande:

Spännande! Kör du med gonal-f? Upplever du några biverkningar?

Nä jag fick menopur, inga direkta biverkningar, förutom att det drar lite längst ner i magen.. men det är så pyttelite, dock har jag huvudvärk nu, vet inte om det beror på värmen eller sprutorna. Det känns lite sisådär att ta sprutan på sig själv, att man trycker in den och att man bestämmer själv. Haha. Har dom sagt till dig vilken mängd i sprutan du ska ha?
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016