• ivf februari

Ivf Sahlgrenska 2016

miamarina84 skrev 2016-05-22 18:01:58 följande:

Gud så spännande. Lycka till :)

Tack.. jätte spännande. Men man är helt borta. Man tänker hela tiden ( är detta verkligen sant)
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-22 18:17:18 följande:

Härligt! En BRA söndag helt klart! Lycka till! :) Och så härliga nyheter med 2 till frys! <3

Ja visst är det. Man oroar sig för steg 1 -äggplock. Sen när de e klart så oroar man sig om det är nån befruktning, men det får man reda på samtidigt som återförandet, så var man nervös för insättning. Allt i ordning liksom. Haha.
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-23 00:02:18 följande:

Precis, alltid finns det nåt att oroa sig för i ivf-resan..steg för steg.. puh! :/ Sen när man väl är gravid så kommer man oroa sig likadant där steg för steg... haha, tar inte slut förrän barnet är fött o friskt typ! O då böjar nästa oro för resten av sitt liv.. haha ;P

Ja precis. Haha.
  • ivf februari
    Minimasken skrev 2016-05-23 09:48:44 följande:

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen åter fått en smilie? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????

Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 har jag ett embryo i min kropp!

VA kul. Lycka till. Ja det känns super skumt. Jag fick ett insatt igår, otroligt
  • ivf februari

Hej alla. Är på ruvardag 5 och har känningar i brösten såsom en typisk träningsvärk känsla om ni förstår vad jag menar. Är det nån mer som haft det så? Är det normalt att ha en sån känsla? Helt nytt för mig. Haha

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-05-28 14:17:40 följande:

Hej alla!

Nu är jag äntligen med på tåget igen och sprayar för fullt, hoppas på ett guldägg runt midsommar:)

Ivf februari - grattis till insättningen, hoppas det går hela vägen:)

provi 87 - hur går allt för dig?

Kramar

Tack . Hoppas de går fint för dig
  • ivf februari
    ammela skrev 2016-06-01 22:01:24 följande:

Hej. Jag och min man är i slutetav utredningen, prover för mig är ok, även ultraljud och koll av livmodern vilket kollades idag (ingen skön undersökning direkt). Inväntar svar på odlingarna för oss båda (hiv osv). Makens spermaprov är inte så bra, många missbildade och icke simmande spermier men ej steril enligt läkaren. Inväntar att remiss ska skickas inom nån vecka nu.

Jag är 31 och maken 33 så ingen direkt stress av ålder än men ändå segt med så långa väntetider som det verkar vara på sahlgrenska just nu. Synd med ändringarna i vårdgarantin också. Men vi ska vara tacksamma för den hjälp vi får i Sverige och vi är enormt tacksamma för att det, trotts väntetid, ändå är 3 gratis försök.

Hoppas jag får göra er sällskap här och se hur er resa går medans jag själv väntar! :)

Man kan ställa sig i varsellistan där. Då kan man få komma in ev snabbare. Kolla upp de
  • ivf februari

Lycka till ni som är igång som jag läst nu det senaste. Själv är jag på ruvardag 13 och testet visar starkt plus :)

• ivf februari
    Ikka skrev 2016-06-22 14:02:43 följande:

Föll på mållinjen lite i dag - testdag med minus och nu blödningsstart.....i dag är ingen bra dag....

Så var det med det. Nu får vi köra om från början med ÄP och allt inför det i början av hösten nån gång...om vi bestämmer oss för att det känns som en bra idé...

Hoppar in här igen när det isf närmar sig. 

Glad sommar på er! 

Nej va tråkigt. Jag kom till v 7. Fick missfall i helgen. Så det blir nytt för mig efter sommaren också
  • ivf februari
    ankii skrev 2016-06-23 14:16:11 följande:

Fick min remissbekräftelse igår. Nu är det bara väntan.... Ringer jag det nummer som står på bekräftelsen för å sätta upp mig i kort-varsel-kön?

Ingen aning. Ring till sjukhuset, ivf kliniken och kolla hur du ska göra..
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016