• ivf februari

Ivf Sahlgrenska 2016

Sarah32 skrev 2016-05-11 14:01:54 följande:

Jag hade 2x175 och sedan 3x150 förra gången, denna gången blir det 225 hela vägen. Vilken dos tar du?

OK jag har 150 under hela spruttiden. Allt såg bra ut på blodprov, så nu hoppas jag att allt ser bra ut på ultraljud på fredag
  • ivf februari
    Totti90 skrev 2016-05-17 14:52:18 följande:

Tack :) Kändes som evigheter med väntan, försökte lösa privat med vårdgarantin men det var menlöst. Nu ringde jag bara mest för att kika vilken placering vi hade i akutlistan eller vad det nu kallas när man kan bli uppringd för avbokningar.

Vi har haft oskyddat sex i 2,5 år. I höstas valde vi att kolla upp det. Jag är lite äldre 36 år snart så tiden tickar iväg. ( känner mig dock yngre :) ) men vi fick reda på att min sambo hade få simmare, ca 15 miljoner av 60 miljoner eller vad man nu säger.

Nån som vet hur långt efter första mötet man kommer igång. Vill verkligen få gjort det innan sommaruppehållet.. Men lika bra att tänka att det blir till efter sommarn så slipper man bli besviken..

Hej. Efter första mötet så fick jag starta 3 veckor efter. Men de va för att jag skulle utomlands. Annars skulle jag börjat efter 2 veckor
  • ivf februari

Hello. Nu är dagen kommen för oss. Idag är ägglossning sprutan på schemat och äggplock på fredag. Insättning på söndag. Spännande helg

• ivf februari
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-18 09:31:01 följande:

Samma för mig! Idag blir det Ovitrelle, plock på fredag men min insättning blir först på måndag. Gör inte min IVF på Sahlgrenska utan i Stockholm, men tänkte det var kul att säga att vi ligger lika i tiden Lycka till!

Ja de va verkligen allt samma förutom insättning. Va kul.. Hur ser det ut för dig med ägg?
  • ivf februari
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-18 13:04:29 följande:

Hade UL igår och det fanns bra med äggblåsor. Läkaren räknande inte exakt antal, men själv såg jag åtminstone 5 på ena äggstocken och 7 på andra och dessa var alla mellan 10-15 mm så jag håller tummarna att några innehåller mogna ägg på fredag!

Härligt. Jag hade typ 30-35 ägg. Haha. Alla var över 15mm.
  • ivf februari
    miamarina84 skrev 2016-05-19 20:16:33 följande:

Har du pco eller endo om du hade så många ägg?

Pco
  • ivf februari
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-18 13:04:29 följande:

Hade UL igår och det fanns bra med äggblåsor. Läkaren räknande inte exakt antal, men själv såg jag åtminstone 5 på ena äggstocken och 7 på andra och dessa var alla mellan 10-15 mm så jag håller tummarna att några innehåller mogna ägg på fredag!

Hallå. Hur har det gått för dig på plocket?
  • ivf februari
    stajlish skrev 2016-05-20 09:57:49 följande:

Sarah32: Ja, tiden går ju så långsamt när man väntar också.. men va spännande med den spådamen ändå..man vet ju aldrig med sånt såklart men ändå.. roligt att höra! :) Här sprayar jag på...nu dock halverad dos eftersom jag sprutar med, 3:e gonal-fen ska in i kväll! 

ivf februari & nuärdetvårtur: Lycka till på plocken idag! Ska tänka på er!

Tack. Det gick super :)
  • ivf februari

Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test

• ivf februari
    VeronikaMary skrev 2016-05-22 17:23:44 följande:

Håller alla tummar o tår för att det har gått bra för er ich att du plussar ????????

Tack <3
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016