Ivf Sahlgrenska 2016
Då var jag igång med sprayandet:) Spännande och lite nervöst. Är på andra dagen idag och känner inte av det på något sätt. Det finns ju en del mindre kul biverkningar, men viktnedgång och större bröst kan jag köpa;)
Då var jag igång med sprayandet:) Spännande och lite nervöst. Är på andra dagen idag och känner inte av det på något sätt. Det finns ju en del mindre kul biverkningar, men viktnedgång och större bröst kan jag köpa;)
Eller hur:) Ja, det finns olika sprayer, vet faktiskt inte varför man blir ordninerad den ena eller den andra. Spray får man dessutom endast med det långa protokollet, det är ju inte alla som får det heller.
Dock finns det mer tråkiga biverkningar som värmevallningar, illamående, uppsvälldhet, nedstämdhet osv, men detbär bara att härda ut, det MÅSTE komma något gott av det:)
Va kul att va igång. Jag längtar till den dagen som jag börjar med sprayen jag med. Finns de olika spray eller va heter din? Är det endel av biverkningar med viktnedgång och större bröst så hoppas jag på dom. Haha
Suprecur, heter den som jag har fått
Va kul att va igång. Jag längtar till den dagen som jag börjar med sprayen jag med. Finns de olika spray eller va heter din? Är det endel av biverkningar med viktnedgång och större bröst så hoppas jag på dom. Haha
Nej, det långa - 5 veckor. Börjar med spray och kommer sedan (om ca 2 veckor) att komplettera med injektioner.
Är det lilla protokollet?
Jag är också lite rädd, vet ju inte riktigt vad jag gör med min kropp=/ Jag uppdaterar, hoppas det inte blir så farligt:) Snart är ju även ni andra igång, då kan vi jämföra:)
Yay! Vad spännande! Berätta om du upptäcker några biverkningar och när, är lite rädd för dem :/
Som jag har förstått det kan man börja antingen vid mensstart eller på cykeldag 20, men jag vet inte om det finns orsaker till att det blir det ena eller det andra. Jag skulle börja på cykeldag 20 och hade tur, för när jag var på Sahlgrenska var jag på cykeldag 10, så jag behövde bara vänta 10 dagar på att sätta igång. Allt är ju ett enda väntande i detta så det är bara skönt att vara igång med något konkret, även om det såklart inte är så kul egentligen att hålla på och medicinera.
En fråga, nu när du är insatt; vilken cykeldag börjar man med nässpray? Eller kan man börja närsom?
Jag gjorde en spolning i september, det var lite obehagligt och gjorde ont, men det gick fort och det är olika för alla. Spolning gör man för att se om det är fri passage i äggledarna. Efteråt kände jag ingenting, fick en mindre blödning, men det var allt. Allt för den blivande bebisen:)
PCO innebär att man har massa ägg som väntar - men som inte utvecklad vidare. Vissa med PCO har ägglossning då och då - vissa har det inte alls.
Jag har nog inte fattat varför man gör en spolning- kan han se på ett Vul om jag behöver det eller inte?
Gjorde det ont tycker du?
Nu är jag på spraydag 9 och mår fortfarande bra:) Har varit lite tröttare än vanligt, men det är allt, hoppas det fortsätter så:) Fick mens idag och det har väl aldrig precis varit efterlängtat den senaste tiden, men det var det den här gången:) När man sprayar sent i cykeln, som jag har gjort, ska man få en blödning för att om ca en vecka få påbörja sprutorna! Nu ser jag väl eg inte så mycket fram emot att ta sprutor (är spruträdd.....), men det är ju ett steg närmare vår efterlängtade bebis! Häng i alla, snart är det er tur också! Ingen som fått kallelse än?
13 april, det är nära! Ja, det är konstigt vad accepterande man kan blinoch vad man står ut med för en efterlängtad bebis, det ska jag påminna hen om när hen är 15 och asjobbig;) Blir spännande att följas åt snart:)
Jag har aldrig längtat så efter nässpray sprutor och mens som nu alltså. Men det är inte långt kvar för mig. 13 april. Hoppas tiden går fort dit alltså. Jag hoppas jag får samma biverkningar som du - alltså inga. Haha. Uppdatera mer under tiden. Det är roligt att veta.
Ja, ungefär. Har planerat ägguttag någon gång under vecka 16! Innan dess ska jag lämna blodprov och göra ett vul för att se att allt funkar som det ska. Så bara att hålla fingrar korsade och hoppas på att det blir några ägg, att de är bra, blir befruktade och fortsätter utvecklas......usch, mycket att vara nervös över....men på något sätt ganska skönt att man inte kan påverka så mycket.
Håller tummarna för att det är din tur snart!
Då är det inte långt kvar nu, tar du sprutorna i två veckor och sen ägguttag eller hur funkar det? Tänk om en månad kanske du är gravid!! Håller alla tummar!
Hemskt skönt att det inte varit massa biverkningar än, hoppas det blir så för mig med :)