Inlägg från: asta66 |Visa alla inlägg
  • asta66

Vem ska ha ansvaret för barnen?

Jag tror inte att God man och förmyndare är samma sak. Jag tycker att barn ska ha föräldrar som vårdnadshavare. Och finns de inte tillgängliga är det myndigheterna i deras hemland som ska ta ansvaret. Vill inte de bör de få adoptivföräldrar.  Varje barn förtjänar föräldrar som finns närvarande.

• asta66
    Superbus skrev 2016-02-06 20:33:16 följande:
    Vad du "tror" är inte intressant...

I praktiken är det så att om tonåringen vill ta bussen in till stan och sova över hos en kompis är det bara "god man" som godkänner det. Dvs jag kan inte säga ett skit om det.

Ja, adoptivföräldrarna står ju på kö för att ta hand om dessa barn. Speciellt miljöpartister, vänsteraktivister och Fredrik Reinfeldt som har öppnat sitt hjärta,
    en God man kan ha hur många barn som helst. Så som du skriver har ingen ansvar för dessa barn. Självklart ska barn inte driva vind för våg. Samhället bör vara striktare. En förmyndare kan bestämma och har en ansvar. Alla barn förtjänar en vårdnadshavare som är närvarande.
    Och om adoptivföräldrar eller fosterhem saknas kan man kanske försöka åtgärda det.
Svar på tråden Vem ska ha ansvaret för barnen?