bonusbarn dagis, mammaledig.
Hej, jag har precis fått mitt första barn o sambon sitt andra.
ska tydligen finnas ett domstolsbeslut att man som styvmor inte behöver ha sitt bonusbarn hemma på sin mammaledighet.
någon som vet vart jag hittar det?
ska tydligen finnas ett domstolsbeslut att man som styvmor inte behöver ha sitt bonusbarn hemma på sin mammaledighet.
Den osökta frågan är ju givetvis om du skulle velat ha ett biologiskt barn hemma under din ledighet?
Nä men du vet ju hur det är: älskar och vårdar man inte sin bonus mer än sina egna så är man surhäxan styvmor
Du behöver inte ha bonusen hemma när du är föräldraledig.
Det är upp till pappan och mamman att ordna med förskola för denne.
Den osökta frågan är ju givetvis om du skulle velat ha ett biologiskt barn hemma under din ledighet?
Precis, du är inte bonusmamma, det är därför du inte vet vad jag menar....
Du låter ju som en underbar bonusmamma <3
Min dotter har en bonusmamma, hon är som du, ser inte skillnad på sina biologiska barn och min dotter..
Köper hon något till sina barn köper hon alltid något till dottern också, så att hon aldrig ska känna sig utanför.
Tråkigt att du ska få skit av ditt bonusbarns familj..
Vad får man tillbaka om man tar hand om styvbarnet som har en mamma/pappa?och ekonomiskt ochså?Vid separation så har ju barnet mamma/pappa fortvarande kvar,och styvmamman tappar nästan alltid kontakten med barnet.
Tack?