• BioBonus

bonusbarn dagis, mammaledig.

Ann Cistrus skrev 2016-02-04 06:19:23 följande:
    Egentligen förstår jag inte vad det spelar för roll. Det ÄR inte samma sak med bonusbarn och biologiska barn. Vissa biologiska barn går på förskolan när de fått syskon, andra är hemma. Vissa bonusmammor har kanske sina bonusbarn hemma när de fått barn, de flesta förmodligen inte. 
    Och skillnaden är ju också den att hade TS haft ett barn sen tidigare, så hade hon ju inte varit förstagångsmamma och utgångsläget hade varit helt annorlunda. Nu ÄR det TS första barn, oavsett om hon har bonusbarn eller inte. Jag hade inte velat ha ett annat barn hemma när jag blev mamma första gången. Det är en stor omställning för de flesta.
    Jag hade ettan hemma när jag fick tvåan, men ingen av dem när jag fick trean. Och det var inte en käft som ifrågasatte det, eftersom de var mina egna barn och då har man tydligen rätt att bestämma det själv, vilket man tydligen inte får om man har bonusbarn.
  • BioBonus
    Ann Cistrus skrev 2016-02-04 15:22:19 följande:

Nä men du vet ju hur det är: älskar och vårdar man inte sin bonus mer än sina egna så är man surhäxan styvmor  

Visst är det märkligt.
Svar på tråden bonusbarn dagis, mammaledig.