-
Nu ska jag inte uppmuntra, men med clearblue digital kan man ju testa ett par dagar innan TD för att kunna koppla av mentalt under resan. Det sa min läkare...Jazzgirl76 skrev 2016-06-11 14:16:38 följande:Ja, vi håller lika många tummar och tår och 4 tassar och 4 ödleben, hihi! Ja, alltså den där lutinusen... Vid första ivf kunde jag inte ligga på magen för jag hade så ont i brösten men nu känner jag ingenting av det denna gång. Däremot har jag haft spränghuvudvärk under två dagar och illamående under några. Just nu har jag inga symptom alls, vet inte om jag ska glädjas eller sörja det... Verkar ju vara så olika för alla kring symptom eller inte. Jag har även haft ont i magen en del men det är borta just nu. Sen kan det ju komma och gå lite också. Försöker fokusera tankarna på annat denna gång för att inte stressa upp mig för mycket. Men nu åker jag ju till England på tisdag och har TD på torsdag. Kommer hem lördag igen och funderar på att avvakta med test om jag inte börjar blöda innan. Blir ju inga pubar då men det gör inget. Är ju en arbetsresa.
-
Fostimon (naturligt) sägs funka bättre på oss "gamlingar". Inte lika många ägg, men bättre kvalitet. Och så blev det för mig faktiskt jämfört med Gonal F (syntetiskt) förra gången. Fick två färre med Fostimon men mycket bättre kvalitet och mindre spill. Men om det nu blir bebis i slutändan återstår att se. :)Jazzgirl76 skrev 2016-06-11 14:19:21 följande:Ok, jag körde bara Gonal-f som de höjde dosen på två ggr och sen Orgalutran från dag 5. Men bra att veta att det finns andra alternativ till nästa vända om de anser att de kanske funkar effektivare med tanke på alla mina återvändande besök för VUL.
-
Jag skulle avstå, men jag är kanske feg...Jazzgirl76 skrev 2016-06-11 19:35:36 följande:
Hörni, tror ni att det är OK att bada i badtunna? Har ju gjort FET och är på RD 8. När vi gjorde ET stod det på pappret vi fick att man skulle undvika bad, sex och träning under de första veckorna men denna fång fick vi inget papper med instruktioner. Har ju värmt upp badet till 41 grad nu men blir lite osäker... Är det skillnad på vad som gäller angående ET (färsk återföring) och FET (frysåterföring)?
-
Lycka till! :)Hope2016 skrev 2016-06-11 23:20:57 följande:
Hoppar in här med, fått insatt ett perfekt 5 dagars blastis från fysen, så nu den långa väntan
-
Min läkare sa i rent informationssyfte att en höjning av dosen kan ge motsatt effekt då hon ändå valde att prova att köra 375 ie. Och detta för min vetskap om de sedan sänker dosen igen.
-
Ju mer jag läser, desto mer inser jag hur komplicerad vår reproduktionsfunktion är och hur lite vetenskap som faktiskt är fastställd ur ett internationellt perspektiv.
Vissa har fått Trombyl i tron om att det ska minska missfallsrisk, andra har fått sömnmedel och tredje DHEA, vilket är ett prohormon. Allt för att det summa summarum ska lyckas bli en bebis...
Männen har i detta fall rätt, vi kvinnor är komplicerade, vilket stödjer tesen om att bakom varje framgångsrik man finns en intelligent kvinna. Det är komplicerat att att bli och vara intelligent. Haha
Trevlig söndag kära IVF-systrar
/Hönan Emmet1976 på sin RD 4 (IVF nr 2) -
Ser fram emot när du berättar för oss om ditt goda Vul-resultat. :)mini72 skrev 2016-06-14 12:43:35 följande:Det var så lite så! Jag tycker det låter som du har det toppen! :) Nykterhet är nånting jag har svurit till i lång tid nu och koffein försöker jag också hålla mig undan, allt för att optimera chansen... Läste nånstans att det tar 2-3 månader för ägget att mogna, så de som plockas nu har säkert bara bra av att man över tid försöker bibehålla en sund livsstil.
Imorgon bitti går flyget till kliniken (som ligger 50 mil bort) och detta försök blir jag helt ensam med allt av undersökningar och det som ska till, eftersom sambon är bortrest i jobb. Han har levererat och fått fryst sina simmare, så nu är ju det också ett hinder som ska passeras, upptining av spermier... Har ingen aning om vad jag ska tänka om det? Är det en risksport, eller bara ren rutin för kliniken?
Först och främst blir det VUL imorrn kl. 13 för att se om blåsorna har växt, de var bara 3, 4 och 6mm på första VUL.
Lycka till! -
Är inne på RD6 och känner inget alls denna gång förutom ett litet hugg i lördags (RD3). Men det kan vara mentalt oxå då jag kämpar med att inte känna efter. Förra gången letade jag efter känningar och då fann jag dem oxå. ;)Klaras76 skrev 2016-06-14 21:28:49 följande:
Har ni ruvare i denna tråd några "känningar"? Själv känner jag faktiskt inte så mycket alls. Ruvardag 5 och ibland lite hugg/stickningar men i övrigt känns det som "vanligt".
Å denna väntan...
Men jag har jättekänsliga bröstvårtor nu, vilket är lutinus fel. :) -
Lycka till mini72!mini72 skrev 2016-06-15 21:09:07 följande:
VUL visade en äggblåsa, som var 14 mm. Slemhinnan var 5 mm.
Jag fick 2 val: Sätta ägglossningssprutan på lördag och försöka bli gravid naturlig väg, eller sätta ägglossningssprutan på lördag och göra ÄP på måndag samt ET på tisdag.
Efter lite dividerande kom jag fram till att jag önskar att fortsätta hos kliniken, pga att jag har erfarit att ha dåliga ägg och tom äggblåsa.
ET är bokat kl 9.00 på måndag, men först måste vi vänta på svar på blodprovet som jag tog idag. Det man önskar se är att nivån är låg eftersom jag bara har en äggblåsa. Om det upptäcks fel redan på blodprovet, kommer försöket avbrytas och vi får göra om 2:a ivf för tredje gången.
Förresten, det där med frysta spermier verkar vara ganska vanligt på min klinik, eftersom det bl.a. är en del off-shore arbetare i oljehavet här i Norge. :)
Det är min födelsedag på fredag, så jag hoppas verkligen att den dagen blir historisk! Håller tummarna hårt denna gång! :)
-
Idag kom brevet - mina två embryon klarade sig inte till frysen. :( Hoppas minst en av mina två i magen väljer livet...RD7 idag...