• Jazzgirl76

IVF Juni 2016

Klaras76 skrev 2016-06-10 23:13:56 följande:
    Ja verkligen många likheter!
    Vi fick ut 6 ägg, av dessa sattes två in och två odlas vidare. Förra gången fick jag bara ut 5 ägg så detta var positivt ändå på något sätt. 

Har kört Gonal F & Menopur på Huddinge. Känner mig väldigt ny i den här världen och när läkaren frågar om man har några frågor så är jag oftast tyst då jag inte vet vad man ska fråga. Lär mig massa här i tråden. :)
    Då är vi tre med flera gemensamma faktorer
    Jag är på ruvardag 8 med en 5-dagars frysis. Första ivf gick tyvärr inte vägen. Av 6 ägg befruktades 3, en färsk fick vi tillbaka efter 2 dagar, en gick till frysen ( vårt hopp som jag ruvar på nu) och den tredje klarade sig inte. Är också 76:a (26/11) och går på St Göran. Nu håller vi tummar och tår stenhårt tjejer! För alla såklart! :)
  • Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-09 18:46:15 följande:

Ivf-systrar!
    Jag är så glad idag och skickar över massor av positiv energi till er!
    Av 5 ägg vid plocket i tisdags så blev alla 5 befruktade. Full pott! :)
    2 femcelliga ruvas i mig nu sedan 4 timmar och två trecelliga odlas vidare för ev frysning. 1 delade sig bara på två.
    Och härmed är RD1 inledd. :)

Vilka härliga nyheter! Jag är så glad för din/er skull! Lycka till nu!
  • Jazzgirl76
    mini72 skrev 2016-06-09 18:37:35 följande:
    Tre äggblåsor hittades, men alla var under 10 mm, så nu blir inte nästa VUL förrän på onsdag nästa vecka.

Hoppas det gick fint för dig och att du har det bra i efterhand! :)
    Har de utvecklats långsamt dina äggblåsor? Jag har nämligen alltid fått göra flera VUL pga långsam utveckling och det är ju inte roligt när man bara vill sätta igång... Håller tummarna för att det ser fint ut på onsdag för dig/er!
  • Jazzgirl76
    SaraTorste skrev 2016-06-09 19:15:15 följande:

Hej alla. Vi har genomgått en ivf. Vid äggplock fick vi 30 ägg. 21 var dugliga, 10 blev befruktade och 5 klarade sig på långtidsodling och blev frysta, så i tisdags återfördes ett tinat ägg, så ruvar förfullt och håller tummarna

Oj vad många ägg! Grattis! Blev det inte risk för överstimulering med så många? Kul att du fått återföra redan och stort lycka till med ruvning!
  • Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-11 09:24:12 följande:
    Här hemma bidrar vi med 4 tummar, 40 tår och 8 tassar för att det tar sig för alla!
    Jag fyller 40 (nya 30) den 2 oktober.
    Lutinus ger mig superkänsliga bröstvårtor haha. Kunde inte ens ha täcket på igår när jag skulle sova. haha
    Ja, vi håller lika många tummar och tår och 4 tassar och 4 ödleben, hihi! Ja, alltså den där lutinusen... Vid första ivf kunde jag inte ligga på magen för jag hade så ont i brösten men nu känner jag ingenting av det denna gång. Däremot har jag haft spränghuvudvärk under två dagar och illamående under några. Just nu har jag inga symptom alls, vet inte om jag ska glädjas eller sörja det... Verkar ju vara så olika för alla kring symptom eller inte. Jag har även haft ont i magen en del men det är borta just nu. Sen kan det ju komma och gå lite också. Försöker fokusera tankarna på annat denna gång för att inte stressa upp mig för mycket. Men nu åker jag ju till England på tisdag och har TD på torsdag. Kommer hem lördag igen och funderar på att avvakta med test om jag inte börjar blöda innan. Blir ju inga pubar då men det gör inget. Är ju en arbetsresa.
  • Jazzgirl76
    mini72 skrev 2016-06-11 10:28:08 följande:
    Ja, det har gått sakta under de tidigare 2 försöken och jag förlängde från 10 till 12 sprutdagar. 1a och 2a ivf blev därför Menopur lagt till som en extra booster, då jag från starten bara gick på Gonal F. Detta tredje försök har jag Puregon och Menopur redan från första SD, men denna gång är jag nedreglerad, så kanske det tar längre tid? Kliniken säger att det är inte ovanligt att patienter får förlänga till både 14 och ibland 16 SD. Försöker att inte tänka för mycket på det, men jag har nästan inga biverkningar denna gång. Hade varit grymt om jag blir tvungen att avbryta försöket igen, men det är bara vänta och se... Tack för omtanken! :)
    Ok, jag körde bara Gonal-f som de höjde dosen på två ggr och sen Orgalutran från dag 5. Men bra att veta att det finns andra alternativ till nästa vända om de anser att de kanske funkar effektivare med tanke på alla mina återvändande besök för VUL.
  • Jazzgirl76

Hörni, tror ni att det är OK att bada i badtunna? Har ju gjort FET och är på RD 8. När vi gjorde ET stod det på pappret vi fick att man skulle undvika bad, sex och träning under de första veckorna men denna fång fick vi inget papper med instruktioner. Har ju värmt upp badet till 41 grad nu men blir lite osäker... Är det skillnad på vad som gäller angående ET (färsk återföring) och FET (frysåterföring)?

• Jazzgirl76
    Emmet1976 skrev 2016-06-12 00:04:58 följande:
    Jag skulle avstå, men jag är kanske feg...
    Jag med så jag skippade det faktiskt... Men var ju bra sugen. Skulle nog inte förlåta mig själv om det skulle vara det som förstör allt...
  • Jazzgirl76
    mini72 skrev 2016-06-12 09:15:32 följande:
    Ja, det finns tydligen flera lösningar på olika problem vid ivf, så jag känner mig väl omhändertagen. Första försöket fick jag också höja dosen en gång (till maxdos) på Gonal F, men så la de till Menopur pga att det ger effekt på tillväxten. Problemet den gången var att jag fått en cysta på livmodern, som växte i raskare tempo än äggblåsorna. (Den blev sen tatt ut vid äggplocket). Jag har tagit Melatonin varje kväll i över 2 månader nu, vilket ska ge fin äggkvalitét, något som jag är extra spänd på att se resultatet av. Jag vågar inte räkna med många ägg - min amh är nästan inte mätbar och jag blir 44 år nästa vecka, men jag hoppas ju att alla dessa mediciner ska ge utdelning såklart! :)
    Jag hade också en cysta som verkade ta över och de var på väg att avbryta men till slut blev det ändå äggplock. Melatonin, är det något du får utskrivet och ordinerar av läkaren eller tar du det på eget bevåg? Hoppas också på att du får fin utdelning!
  • Jazzgirl76
    mini72 skrev 2016-06-12 09:22:05 följande:
    Ja, det finns tydligen flera lösningar på olika problem vid ivf, så jag känner mig väl omhändertagen. Första försöket fick jag också höja dosen en gång (till maxdos) på Gonal F, men så la de till Menopur pga att det ger effekt på tillväxten. Problemet den gången var att jag fått en cysta på livmodern, som växte i raskare tempo än äggblåsorna. (Den blev sen tatt ut vid äggplocket). Jag har tagit Melatonin varje kväll i över 2 månader nu, vilket ska ge fin äggkvalitét, något som jag är extra spänd på att se resultatet av. Jag vågar inte räkna med många ägg - min amh är nästan inte mätbar och jag blir 44 år nästa vecka, men jag hoppas ju att alla dessa mediciner ska ge utdelning såklart! :)
    Jazzgirl76 skrev 2016-06-12 01:32:28 följande:

Jag med så jag skippade det faktiskt... Men var ju bra sugen. Skulle nog inte förlåta mig själv om det skulle vara det som förstör allt...

I min folder står det att kvinnan ska avstå från bruk av tampong och karbad de första 5 dagarna efter ägguthämtning.
    Angående bad så har jag gjort FET, dvs inget ägguttag och hittade ingen info kring restriktioner för bad. Efter ET vet jag att man inte skulle bada men efter FET?
Svar på tråden IVF Juni 2016