IVF Juni 2016
Hej! hur går det för dig? Hittade denna tråden. Vi går också på Sahlgrenska och ska göra prel. ÄP v.22. IVF 2 för oss! Långa protokollet här med. Hoppas det går bra för dig!
Hej! hur går det för dig? Hittade denna tråden. Vi går också på Sahlgrenska och ska göra prel. ÄP v.22. IVF 2 för oss! Långa protokollet här med. Hoppas det går bra för dig!
Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
- ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!
Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.
Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.
Då gick startskottet idag för ivf-möjligheten nr 2. :) Nyss intogs första sprutan efter lite blandning. Planerat uttag är runt den 7 juni.
IVF-kliniken i Stockholm kör jag på denna gång nu när jag kommit fram via landstingskön. Dosen är 375 ie och består av Fostimon. (Första gången körde jag 300 ie av Gonal F och det var på Sophiahemmet och bekostades privat i väntan på att komma fram i kön.)
Hur kan man varje dag längta till kvällens spruta? Haha. Vi och pundarna. ;)
För varje spruta - ett steg närmare ett litet pyre. <3
Idag skedde äggplock. 5 ägg vart det. Hoppas alla blir befruktade och delar sig på 4 till ET på torsdag em....
Ivf-systrar!
Jag är så glad idag och skickar över massor av positiv energi till er!
Av 5 ägg vid plocket i tisdags så blev alla 5 befruktade. Full pott! :)
2 femcelliga ruvas i mig nu sedan 4 timmar och två trecelliga odlas vidare för ev frysning. 1 delade sig bara på två.
Och härmed är RD1 inledd. :)