Är det inte tvärtom? Att vi bleka skandinaver passar bättre i vitt guld? :D
Förr var vitt guld lite dyrare än rött, minns det nör vi skukle klpa förlovningsringar nån gång när jag var ung och dum.. ;D Jag tycker att hur billigt/dyrt det ser ut beror helt på designen.. Finns många ringar inrött guld som ser ut som billigt skräp.. Sen kan det ju vara en fördel att någon tror att ens vita guld är silver (stöld osv)..
Tihi skrev 2016-02-01 15:33:38 följande:
Hur var det där nu igen med vilken färg man passar i? Är det inte så att någon med ett typiskt skandinaviskt utseende passar bättre i rött guld och mörk-och olivhyade passar bättre i vitt guld?
Jag tycker att rött guld är bekvämt för att man inte måste hålla på och rodiera (eller vad det nu heter) med några års mellanrum men vitt guld är ju också fint. Även om jag gillar och har vitt guld själv så tycker jag att i jämförelse med rött guld så ser det vita billigare ut. Ta det inte som en förolämpning om ni föredrar vitt guld för det är bara min personliga reflektion och jag vet att vitt guld kostar lika mycket. Jag tror att det är färgen på det vita guldet som lurar en att tänka att det är silver som är mycket billigare. Hur tänker ni där?
Det smartaste med en förlovning-och vigselring är säkert att ha båda färgerna i den för då låser man sig inte till en sorts guld för resten av livet. Ja, om man nu är en sån som gillar att matcha allt då förstås, jag vet att inte alla bryr sig om det.