Hanky Panky skrev 2016-02-03 17:54:05 följande:
Jag menade att man lägger något i guld och något i silver, är du kall i huden kommer guldet mer "poppa" och silvret smälta in. Och tvärtom. Passar man bäst i kalla färger som blått, lila osv är man kall och passar bäst i silver. Passar man bra i varma röda färger och orange tex är man varm och passar bäst med guldiga smycken. Oftast har man ju sina favoriter i garderoben och bland sina nagellack, och det är inte så konstigt. Intressant är också att hur mycket man solar så ändras inte tonen, man är alltid varm eller kall.
Det låter på din beskrivning som att du är kall. Så du borde rimligtvis passa bäst i silver och vitt guld framför gult guld. Men passar du bra i guld också kan du vara neutral.
När jag var yngre och inte kände till detta kunde jag inte förstå varför jag såg helt död ut i varma röda färger! Nu när jag lärt mig är det mycket roligare att shoppa =) Min garderob är full av fina färger nu!
Jag blev ännu mer förvirrad nu.
Det röda guldet syns ju sämst eller vad man ska säga på min arm. Det gula guldet syns på långa vägar och det vita guldet är jag lite osäker på. Om jag skulle behöva rangordna så skulle jag säga att det röda guldet syns minst, vitt guld syns näst minst och det gula guldet verkligen skriker ut att det är där. Men har inte det med färgen på det gula guldet att göra tror du? Det syns ju helt klart mest även om det bara ligger på ett bord just för att det är så gult.
Hur vet man om man är neutral och vad innebär det egentligen? Jag ser dödssjuk ut i vitt. Jag ser ut som om jag har legat inne i ett mörkt rum utan mat och vatten i ungefär två år och som om jag har alla sjukdomar man kan tänka sig om jag tar på mig något vitt. Jag borde ju vara kall (silver) eftersom att jag passar i pasteller och kalla färger men varför "försvinner" det röda guldet mer då? Konstigt men intressant och du har så rätt i att det gör en sån otroligt stor skillnad på ens utseende vilka färger man har på sig. Jag vet vilka färger som passar bäst på kläder men däremot inte på smycken.
Förresten när du ändå nämner nagellack. Om jag har mörkblått eller andra mörka nagellack så ser huden omkring blek och fin ut men om jag har ljusare färger i rött och rosa så ser huden lite rödflammig ut men det kanske är så för dom flesta?