• Anonym (Nikla)

Jag som alltid trott mamman hade en fördel, men så fel jag hade?

Anonym (...) skrev 2016-01-31 02:04:03 följande:

Min sambo är i motsatta situationen. Hans ex håller undan barnet från honom för att hon vill vinna boendet, men inför socialen hävdar hon att han är farlig för barnet, och att barnet är rädd för honom. Dessvärre lider hon av en psykisk störning, och det skulle inte förvåna mig om hon till sist har börjat tro på sina egna lögner..

Barnet utsätts inte för någon form av misshandel eller övergrepp hemma hos oss, och är definitivt inte rädd för sin pappa. Socialen har gjort en utredning och kan inte heller finna något oroväckande i hur han hanterar sitt barn.

Jag förstår att det är tufft att vara i sitsen där man känner att man måste skydda barnen, men samtidigt kan jag tycka att det är vansinne att bara utgå ifrån moderns utsagor. Då är det bättre att försöka få fram bevis så att man har något att visa upp.

Har du skaffat ett juridiskt ombud som kan hjälpa dig? Jag tror det är svårt att klara av en sån här situation på egen hand.

Vad är det för psykisk störning hon sagt att hon har?
  • Anonym (Nikla)
    Anonym (Klassiskt) skrev 2016-01-31 10:47:43 följande:
    Klassisk FL-standard; enligt pappans nya så har mamman alltid en psykisk störning.

När de själva blir mannens ex, så kommer de också att få den stämpeln.
    Exakt! Det var därav jag frågade vilken psykisk diagnos kvinnan ifråga har, men som alltid finns ingen diagnos utan det är mannens nya kvinna som TYCKER så.

Med 100% säkerhet kommer även den kvinnan ha en psykisk störning när mannen har gått vidare till nästa kvinna!!!
  • Anonym (Nikla)
    Anonym (...) skrev 2016-01-31 11:10:44 följande:

Det finns en diagnos (ett namn på hennes störning) men jag tycker inte att det är relevant för tråden.

Och det har hon berättat för dig alltså?

Det som triggar henne är snarare din mans brist på vettigt och vuxet uppförande gentemot henne!

Du är garanterat nästa psyksjuka ex så fort ni gjort slut!
Svar på tråden Jag som alltid trott mamman hade en fördel, men så fel jag hade?