• BioBonus

Jag står inte ut! Gör jag fel? Är jag elak och egoistisk? Hjälp mig att se på detta utifrån!

Mandel skrev 2016-02-01 16:06:04 följande:

Jag skulle helt sonika åka hemifrån på utsatt tid och den som är klar åker med resten får stå sitt kast och vara hemma...

Har gjort så med sonen och vips blev det bättre och tjatet minimerades.

Så har jag också gjort. 

Men jag antar att det inte är nåt man som bonusförälder "får" göra med sina bonusbarn ;)

• BioBonus
    Dossy skrev 2016-04-07 11:26:31 följande:
    Samtidigt, så ska man köra dem så ska man ju också få säga till dem. Om det inte ska vara några skillnader mellan barnen så måste ju båda föräldrarna få ha lika ansvar och auktoritet? 

Visst borde det vara så, men har du hängt här på forumet ett tag så vet du att så inte är fallet *skrattar*

Jag hade jätteproblem med min ena son under en period. Och då fick pappan ta honom till fritis tidigare, för jag pallade helt enkelt inte. Och det var inte sjysst mot vår andra son att varje morgon skulle vara ett slagfält. Så jag tycker mycket väl att pappan kan kliva in här och ta med dottern tidigare för att avlasta resten av sin familj från kaotiska morgnar. 

Svar på tråden Jag står inte ut! Gör jag fel? Är jag elak och egoistisk? Hjälp mig att se på detta utifrån!