Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Gå över till modersmjölksersättning

Jeanetter skrev 2016-01-31 10:30:38 följande:

Igår kväll, 4h efter andra omgången ersättningsmjölk så vaknade hon och skrek av magont igen... blir inte klok på detta. Första omgången ersättningsmjölk mådde hon bra, andra omgången fick hon magont. Jag har inte ändrat på dosen eller något annat. Vad kan det vara som gör så ont? Är det komjölksallergi? Men borde det då inte visas snabbare, direkt efter första omgången ersättning?? Eller är det bara att hon är ovan?? Ska man sluta eller fortsätta??

Testa med Dr Brown-flaska. Det kan vara så att hon äter för fort, det gjorde vår son och han fick jätteont i magen av det, men så bytte vi till Dr Brown och allt blev frid och fröjd :) Sen kan jag också tipsa om Semper magdroppar, det tar två veckor innan man får full effekt, men de är så mycket bättre än Minifom!
  • Iowhannah
    Jeanetter skrev 2016-01-31 11:57:21 följande:

kanske ska tillägga med att så fort hon bajsar så blir hon nöjd igen. Tror inte på förstoppning heller för hon bajsar ändå typ 1-3ggr/dygn...

Då låter det som gaser eller nåt sånt. Vad säger bvc?
  • Iowhannah
    Jeanetter skrev 2016-02-02 16:24:48 följande:

BVC tyckte det lät märkligt eftersom det inte riktigt finns något mönster... hon sa att jag kunde ge full ersättning alla måltider (sedan amma efteråt), vilket jag har gjort och hon har mått bra och inga knip mer... märkligt i alla fall..

Hon kan väl ha börjat känna av nåt i din kost på senare tid? Även om hon inte gjorde det i början. Skönt iaf att hon mår bra av ersättning, det är ju faktiskt inte fel att ge det istället för att amma :)
Svar på tråden Gå över till modersmjölksersättning