Inlägg från: jagärjagvemärdu |Visa alla inlägg
  • jagärjagvemärdu

Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem

Låter som vilken tonåring som helst. Att du som vuxen hotar med att förstöra hennes saker är ju inte så speciellt moget av dig.

Sen till alla som tycker hon ska flytta, har ni någon aning on hur bostadsmarknaden ser ut? Alla bor inte i hålor som ni verkar göra, i storstäder är det 5 års väntetid på en lägenhet.

• jagärjagvemärdu
    Brumma skrev 2016-01-30 16:08:02 följande:
    Känner faktiskt mkt få så omogna nittonåringar. Eller som betett sig så när de var nitton.. på rak arm kan jag komma på två..

Så nej, det är inte speciellt normalt..
    Förstår inte vad det är hon har gjort fel? Lyssnat på musik klockan 22 på kvällen? Gud vad hemskt... Jag tittar på serier klockan 3 på natten och är snart 22 år hemskt ju!!!
  • jagärjagvemärdu
    nihka skrev 2016-01-31 11:29:38 följande:
     Tagga ner lite. IGEN i tråden har föreslagit att hon ska skaffa lägenhet.
    Det är FLERA som skrivit "borde hon inte flytta hemifrån snart?" Har inte sagt något om att slänga ut.
  • jagärjagvemärdu

Tror ni det är lätt att skaffa lägenhet i städerna runt omkring då? Min väninna fick en lägenhet i en stad (håla) efter nästan 2.5 år i bostadskö. Sen kanske inte alla har körkort och bil heller så man kan pendla? Nu får ni allt ge er.

• jagärjagvemärdu
    Anonym (M) skrev 2016-01-31 11:44:04 följande:
    Jag har pratat med många på jobbet som har tonåringar eller haft tonåringar och ingen har haft det så här... Och dom som känner igen lite av attityden har varit med om det med sina 15 år inför inte med nån som är så här pass gammal... Så nej jag köper inte att det här är normalt eller ok beteende för en som snart fyller 20...
    Ditt beteende är mer omoget än hennes. Att spela musik om kvällarna är inte konstigt. Att hota en annan vuxen med att förstöra dennes saker är inte normalt.
  • jagärjagvemärdu
    BioBonus skrev 2016-02-01 08:07:22 följande:
    Och min son fick lägenhet efter två veckor med pendlingsavstånd till en av sveriges största städer. Han har inget körkort utan får ta tåget. Så visst går det. Även hans två kompisar har nu flyttat hemifrån utan större problem (20). 
    Tror du det är så för alla då eller? Hon är den enda jag känner, (vänner+vänners vänner+gymnasiekompisar) som flyttat hemifrån, om man bortser från de som studerar.
  • jagärjagvemärdu

Har ni testat prata med henne då och hur hon mår? Hon tycker ju uppenbarligen inte om dig och finns kanske en anledning? Eller något kanske har hänt i hennes liv?

• jagärjagvemärdu
    Anonym (M) skrev 2016-02-01 23:25:10 följande:
    Hon började uppföra sig illa innan jag flyttade hit så jag tror inte att jag och mina barn är största orsaken. Faktiskt... Det är i alla fall vad hennes storasyster fått fram.. Att hon faktiskt är glad över att pappa träffat någon och att hennes syskon gillar mig...

. Lite är det som att hon fått en försenad tonårsrevolt och tycker att hon är vuxen och ska få sköta sig själv och komma och gå som hon vill.. Och vill inte acceptera att man inte kan göra som man vill när man bor tillsammans med andra...
    Men då kan det ju helt enkelt vara något i hennes liv? Brukar hon prata med någon av er? Sin pappa eller dig eller sin mamma? Om lite känsligare saker i livet då alltså?
Svar på tråden Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem