• Anonym (M)

Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem

Jag blev just tillsagd att jag kunde dra för det här är fan inte mitt hem... Nähäpp... Jag bad bonus som är 19 år sänka volymen för klockan var kvart över tio... När hon inte gjorde det blev jag förbannad och så att hon kan tänka efter hon också att yngre barn vill sova och sänker hon inte så kommer jag slänga ut dom satans högtalarna der första jag gör... Då öppnade hon dörren och skrek att jag kunde dra för det här är inte mitt hem.. Och att vi minsann aldrig visat henne hänsyn... Mina ungar *som vanligt får dom skulden* är uppe klockan åtta varje helg och skriker..... Uh... Dom har inte ens kompisar som sover över varje månad... Än mindre varje helg..

Så fort jag säger nånting så slås det tillbaka att jag är orättvis och bara är på dom.. Att dom inte känner sig hemma längre... Och sambon blir sur på mig.. Men jag ställer sällan kravbrev när jag gör det är det att man ska städa undan efter sig. Värre saker har jaga aldrig sagt till om...

• Svar på tråden Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem
  • Aniiee

Du verkar ha skrivit lite fel här....

Jag rättar dig:

"Så fort jag hotar att förstöra deras ägodelar slås det tillbaka att jag är orättvis och bara är på dom.. "

Min kommentar til det är: Duh......

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Anonym (mamma)

Det låter som att hon behöver hitta en egen bostad.

• Anonym (M)
    Aniiee skrev 2016-01-28 23:08:04 följande:

Du verkar ha skrivit lite fel här....

Jag rättar dig:

"Så fort jag hotar att förstöra deras ägodelar slås det tillbaka att jag är orättvis och bara är på dom.. "

Min kommentar til det är: Duh......

Enda gången jag hotat med det för att droppen rann över... Man får säga till om musiken hela tiden... Borde räcka med att säga till en gång att spela inte efter tio för de yngre ska sova...

Nu kom hon hem runt nio och börjar på en gång skälla på de yngre att dom tagit hennes hörlurar... Hon hade dom på rummet men bad aldrig om ursäkt när hon upptäckte det...
  • Aniiee
    Anonym (M) skrev 2016-01-28 23:16:20 följande:
    Enda gången jag hotat med det för att droppen rann över... Man får säga till om musiken hela tiden... Borde räcka med att säga till en gång att spela inte efter tio för de yngre ska sova...

Nu kom hon hem runt nio och börjar på en gång skälla på de yngre att dom tagit hennes hörlurar... Hon hade dom på rummet men bad aldrig om ursäkt när hon upptäckte det...
    Hon är 17. 17 är såna. Du var också så. 17-åriga tjejers hjärnor funkar så.

Säg inte åt henne att sänka. Be henne ta på sig hörlurarna. Skäller hon på småsyskonen så be henne bevisa att hon har rätt att skälla. Ge henne ansvar. 
  • Anonym (19!?)
    Aniiee skrev 2016-01-28 23:33:43 följande:

Säg inte åt henne att sänka. Be henne ta på sig hörlurarna. Skäller hon på småsyskonen så be henne bevisa att hon har rätt att skälla. Ge henne ansvar. 

Står att hon är 19 förövrigt. Rätt stor skillnad även om även 19-åringar är egoistiska. Men myndiga...
  • Aniiee
    Anonym (19!?) skrev 2016-01-28 23:45:06 följande:
    Står att hon är 19 förövrigt. Rätt stor skillnad även om även 19-åringar är egoistiska. Men myndiga...
    Sorry. But my point stands. Det är inte så stor skillnad på 17 och 19, rent hur hjärnan funkar och är utvecklad. Den är kvar i samma "stadie" vid båda åldrarna, och ska fortsätta utvecklas i 7-12 år till.

Att man får ett papper där det står att man är myndig bryr sig inte hjärnans utveckling om.....
  • Anonym (M)
    Aniiee skrev 2016-01-28 23:33:43 följande:

Hade hon varit 17 hade jag varit mindre irriterad men hon är 19 fyller snart 20

Hon har fått trådlösa hörlurar men vägrar använda dom..

Hon hamstar även disk så vi har nästan inga glas eller skålar i köket... Pappan har sagt till flera gånger att hon ska ta upp det men hon gör det inte (gått nästan 6 veckor nu) ... Även badhanddukar hamnar i hennes garderob så vi andra går runt på ett fåtal ofta de sämsta såklart... Sen kommer högen ut och en annan förväntas tvätta upp 20 handdukar... För det gör hon såklart inte.. Byter hon i sängen slänger hon de använda sängkläderna på golvet i tvättstugan, inte i tvättmaskinen, inte i tvättkorgen utan på golvet... Också saker jag tycker det ska räcka att säga till en gång om.. Pappan så till sist att hon fick plocka iordning i tvättstugan och då blir hon skitsur
  • Anonym (Frida)

Men pappan då kan inte han säga till henne

• Anonym (J)

Skäll på pappan, inte dottern. Det är väldigt tydligt att du inte gillar dottern, det borde du göra något åt.

Svar på tråden Blev tillsagd att dra för det här är inte mitt hem